Sporting Krommenie – Zwanenburg ….Helaas opnieuw geen punten.

De ontmoeting tegen Sporting Krommenie bracht ons weer hetzelfde resultaat als in vele wedstrijden dit seizoen. Het spel is alleraardigst en er zijn kansen, maar uiteindelijk gaan we weer met lege handen naar huis. Ook deze keer wederom een gebrek aan geluk en het kwartje wat opnieuw de verkeerde kant opvalt. Zwanenburg begon met bijna dezelfde opstelling als vorige week. Alleen Robin Poelsma was vervangen door Kevin Verhoeve en Nigel Zwarts begon nu in de basis. Matthijs Kamminga en Louis Elbertse speelden allebei een helft en Silvian Kesbeke mocht nog 20 minuten invallen. Maar een hele reeks aan spelers die nog steeds ontbreekt.

In de eerste helft gaat het spel op en neer. Natuurlijk speelt Krommenie met meer zelfvertrouwen, gezien de plek op de ranglijst. Zwanenburg krijgt net als vorige week regelmatig kansen. Met name Nigel Zwarts en Luca van Dijken kregen mogelijkheden en ook Matthijs Kamminga en Niels Oostwouder stichten gevaar. Zelfs Camiel Kesbeke komt werkelijk dicht bij een doelpunt met een schot. En er gaat zelfs een bal bijna in het doel van ……………?. Maar het levert weer eens niets op. Krommenie probeert ook gevaar te veroorzaken, maar eigenlijk kunnen de mannen van Zwanenburg achterin de meeste kansen tegen houden. Met name Melle de Graaf speelt ijzersterk, maar ook Jordy Vierbergen weet veel te repareren, terwijl de backs Camiel Kesbeke en Kevin Verhoeve ook weinig weggeven . Wat er nog overblijft is een prooi voor onze keeper. Tot de rust blijft de wedstrijd eigenlijk in evenwicht, maar in minuut 45 weet Krommenie toch te profiteren en met een schot vanaf de 16 m. de bal in de hoek te plaatsen buiten bereik van René Jonker.

In de tweede helft is het spelbeeld gelijk. Louis Elbertse vervangt Matthijs Kamminga. De beide ploegen zijn aan elkaar gewaagd en er is eigenlijk niets te zien van een groot verschil in de plek op de ranglijst. Krommenie is zeker meer op de helft van Zwanenburg, maar echte uitgespeelde kansen zijn er niet en de verdediging van Zwanenburg blijft tot diep in de tweede helft overeind. Men probeert zelfs meer druk te zetten en via een stiekeme kans een gelijk spel uit het vuur te slepen. Dat is jammergenoeg niet het geval en het is de thuisploeg die in de laatste fase van de wedstrijd de overwinning zeker stelt door nog twee keer te scoren. Opnieuw geen punten ondanks goed voetbal en een aantal mogelijkheden.

De volgende wedstrijd is aanstaande donderdagavond om 20.30 uur. We spelen dan thuis tegen Bergen en de scheidsrechter is dhr. Youssouf Wardougan.

Man of the Match

.1 (3 punten)   – Luca van Dijken, Melle de Graaf, Camiel Kesbeke en Jordy Vierbergen

.2 (2 punten)   – René Jonker, Wouter Mulder Tom van Moorsel en Niels Oostwouder

.3  (1 punt)      – Kevin Verhoeve, Louis Elbertse , Matthijs Kamminga, Nigel Zwarts, en Silvian Kesbeke