De vooruitblik 25 – Een nieuwe horde.

Vooruitblik

Zondag kreeg Zwanenburg een lesje in voetbal en effectiviteit. Egmond toonde zich terecht de beste ploeg van deze afdeling en zal dus aanstaande zondag terecht de bloemen in ontvangst mogen nemen. Het verslag van de verslaggever van Egmond gaf ons nog de nodige credits en de lof dat we zeker in de eerste helft volop kansen kregen. Dat was inderdaad ook wel het geval, maar Egmond toonde ook hoe je effectief met de kansen en mogelijkheden moet omgaan en zo konden wij uiteindelijk 5 keer de bal uit het net halen.

Bij de andere wedstrijden waren de uitslagen over het algemeen zoals verwacht. Hercules Zaandam versloeg VSV. Ja de uitslag was groot, maar dat overkomt VSV wel meer de laatste tijd als het niet loopt. De Meteoor heeft het opnieuw moeilijk, maar wint wel van Alcmaria. RKEDO wint van RCZ en dat is in ons voordeel. WSV’22 verslaat Koedijk in een doelpuntrijke wedstrijd. Alliance’22 snoept punten af van Limmen en daardoor is Limmen nu helemaal kansloos voor de titel. Onze eigen volgende tegenstander, Sporting Krommenie, verslaat de runner up van de tweede competitiehelft, Bergen.

Alle uitslagen van zondag 14 maart:

Hercules Zaandam – VSV 8-1

Alcmaria Victrix – De Meteoor 2-3

Zwanenburg – SSA SJO VV Egmond 0-5

Sp. Krommenie – Bergen 4-2

Alliance’22 – Limmen 1-1

WSV’22 – Koedijk 5-4

RKEDO – RCZ 2-1

Het nieuwe programma begint met onze eigen wedstrijd. We gaan op bezoek bij Sporting Krommenie. Dit seizoen speelden thuis tegen Krommenie gelijk in een wedstrijd met veel doelpunten. Het werd toen 4-4 op ons eigen veld. Vorig seizoen speelden we in Krommenie een hele lastige uitwedstrijd. In de laatste minuut verspeelden we daar de overwinning door een discutabele beslissing van de scheidsrechter. Thuis werd er toen wel gewonnen met 2-0. Laten we nu hopen op een beetje meer geluk. In Egmond gaat het groot feest worden, want Alcmaria zal zeker niet tegenstribbelen bij de kampioenswedstrijd. Dan gaan De Meteoor, RKEDO, RCZ en Alliance’22 weer verliezen. De winnaars zijn: Hercules Zaandam, VSV, WSV’30 en Koedijk. Limmen gaat de punten geven aan Bergen en dan is alles rond. Fijne voetbalmiddag

Het complete programma voor 21 april is:

Sp. Krommenie – Zwanenburg 1

SSA SJO VV Egmond – Alcmaria Victrix 1

De Meteoor – Hercules Zaandam 2

VSV – RKEDO 1

RCZ – WSV’30 2

Koedijk – Alliance’22 1

Bergen – Limmen 1

Zwanenburg speelt zondag de voorlaatste uitwedstrijd van het seizoen. Wij gaan naar Sporting Krommenie. Het adres is: Sportpark Provily, Marslaan 4, 1562 WB Krommenie. De wedstrijd begint om 14.00 uur en de scheidsrechter is dhr. Edwin Schans. Uiteraard is iedereen weer welkom bij uitwedstrijd, tot ziens.