De vooruitblik 22 –  Is het doek gevallen ?

Vooruitblik

Van een deceptie kan wel zachtjes gesproken worden met betrekking tot de wedstrijd van Afgelopen zondag. Kansloos en roemloos met een stevige nederlaag 3-0 nederlaag terug naar huis uit Zaandam. Weg kansen op een beetje aansluiting en nog erger……het huilen stond ons nader dan het lachen. Weggespeeld worden in deze “kelderkraker”.  Daar komt nog bij dat er helemaal geen beleving te bespeuren was bij onze mannen. Het spel van de thuisploeg was ook niet grandioos en spectaculair. Maar men wilde wel winnen en dat gebeurde. Wel of niet door Zwanenburg in de schoot geworpen. RCZ pakte de punten.

Kortom dus een hele bittere pil.

Bij de andere wedstrijden was het gelijke spel van de Meteoor tegen Egmond verbazingwekkend. Ook VSV wist het hooggeplaatste Krommenie te verslaan.

Koedijk en Limmen deden wat werd verwacht…gewoon winnen van Alcmaria en Hercules. RKEDO wist met vechtvoetbal de punten mee te nemen bij Alliance en Bergen viel tegen en speelde maar gelijk tegen WSV’30.

Alle uitslagen van 17 maart:

De Meteoor – SSA-SJO VV Egmond 1-1

VSV – Sporting Krommenie 2-0

RCZ – Zwanenburg 3-0

Koedijk – Alcmaria Victrix 3-1

Limmen – Hercules Zaandam 6-1

Alliance’22 – RKEDO 1-2

Bergen – WSV’30 2-2

Competitieronde 19 is een mooi affiche. Hercules Zaandam ontmoet Koedijk. Dat gaat knetteren. Ook RCZ moet weer aan de bak en nu Alcmaria Victrix verslaan. Ook de wedstrijd tussen Krommenie en De Meteoor liegt er niet om. Dan is er een dorpenderby tussen Egmond en Bergen. Waarschijnlijk wint Egmond, maar Bergen kan het de thuisploeg lastig maken. Ook de wedstrijd tussen WSV’30 en Alliance’22 wordt een leuke pot. Beide ploegen hebben in de vorige competitieronde niet naar verwachting gepresteerd en dus wil men allebei waarschijnlijk met 3 punten in de zak de wedstrijd beëindigen. De wedstrijd tussen RKEDO en Limmen lijkt simpel, maar als RKEDO een nieuwe strategie heeft gevonden en die werkt, kan het zomaar pittig worden.

Onze eigen wedstrijd tegen VSV zal waarschijnlijk een overwinning opleveren voor de bezoekers en dus zou het zo maar waarheid kunnen worden dat het ”doek al is gevallen voor Zwanenburg”.

Het programma voor zondag 24 maart:

Hercules Zaandam – Koedijk 2

Alcmaria Victrix – RCZ 2

Zwanenburg – VSV 2

Sp. Krommenie – De Meteoor 3

SSA-SJO VV Egmond -Bergen 1

WSV’30 – Alliance’22 1

RKEDO – Limmen 2

Zwanenburg speelt zondag om 14.00 thuis tegen VSV. Opnieuw een lastige tegenstander en de wedstrijden zijn altijd een echte strijd. Uiteraard wordt er gespeeld op de velden van ons eigen sportpark aan de Populierenlaan. De scheidsrechter is Robin Petitjean.

Het team van de week is deze keer de JO 10-5. We wensen het team een hele fijne middag en probeer de topscore te verbeteren

Blijven komen en volhouden!