De vooruitblik 19 –  Opnieuw strijd ?

Vooruitblik

Het laatste weekend van februari was ons gunstig gezind. De wedstrijd tegen Alliance’22 had alles. Strijdlust, leuk voetbal en passie op het veld. Langs de lijn was het “billen knijpen” en hopen dat het eindsignaal niet te lang op zich laat wachten. Daar was de scheidsrechter het niet helemaal mee eens en er werd bijna 10 minuten bij geteld en als afsluiting dan de onnodige rode kaart voor onze aanvoerder. De andere uitslagen waren deels in ons voordeel.

RKEDO verloor van Hercules Zaandam en RCZ pakte maar 1 punt. Dat was een beetje tegen de verwachting in, want tegenstander De Meteoor draait bovenin mee. VSV kwam niet in het veld tegen Bergen. Waarschijnlijk weer een nat veld, maar alles komt onderin wel bij elkaar. Koploper Egmond pakte uiteindelijk de winst na een vroege achterstand. Nummer 2 Limmen kreeg waarschijnlijk een lesje effectiviteit van Sp. Krommenie. Met een 4-0 nederlaag kon men terug naar huis. Opvallend was de opleving van Alcmaria Victrix. Tegen WSV’30 wist men een gelijkspel te behalen.

Alle uitslagen van 25 februari:

Hercules Zaandam – RKEDO 4-1

Alcmaria Victrix – WSV’30 2-2

Zwanenburg – Alliance’22 1-0

Sp. Krommenie – Limmen 4-0

SSA-SJO VV Egmond – Koedijk 4-2

De Meteoor – RCZ 1-1

VSV – Bergen afgelast

Het nieuwe programma levert weer een paar aardige ontmoetingen op. Koedijk ontmoet Sp. Krommenie en WSV’30 moet in het veld komen tegen Hercules Zaandam. Of VSV een goed veld heeft is even afwachten, maar waarschijnlijk is winst tegen De Meteoor een utopie. RCZ gaat het heel moeilijk krijgen Egmond en Alcmaria Victrix zal een getergd Alliance’22 treffen en men zal de punten dus wel in Haarlem moeten laten. Bergen gaat weer punten pakken tegen RKEDO en dat is dan voordelig voor Zwanenburg. Wij gaan naar Limmen en moeten daar onze rug rechten. Helaas is Jordy Vierbergen geschorst en dus moet er weer nagedacht worden over de defensie.  Daarnaast zal er dus weer veel strijd moeten worden geleverd om een goed resultaat te halen.

Het programma voor zondag 3 maart:

VSV – De Meteoor 2

RCZ – SSA-SJO VV Egmond 1

Koedijk – Sp. Krommenie 1

Limmen – Zwanenburg 3

Alliance’22 – Alcmaria Victrix 1

WSV’30 – Hercules Zaandam 3

Bergen – RKEDO 1

Zwanenburg speelt zondag om 14.00 uit tegen Limmen op sportpark Dampegheest, Dampegheestlaan 2, 1906 WB in Limmen. De scheidsrechter van dienst is dhr. R Glebbeek.

Nog een keer naar de kop van onze provincie.