Nieuws Technische commissie

Pestgedrag, discriminatie en racisme

De afgelopen weken hebben zich een aantal incidenten, gelinkt aan bovenstaande kopje, voorgedaan waar wij als TC jullie aandacht voor vragen.
De komende weken zullen wij jullie vanuit de TC, als ouders maar ook vooral de jeugd, meenemen hoe om te gaan met deze onderwerpen. Het lijkt wel een hype maar dan een negatieve hype. Vanuit VVZ zijn er regels opgesteld die wij wederom onder ieders aandacht willen brengen.
Iedereen die zich op het complex van de vv Zwanenburg begeeft, heeft zich te houden aan de basis 11 spelregels van vv Zwanenburg. Wij rekenen op de positieve medewerking van een ieder, want vv Zwanenburg: dat ben jij!

1. Bij vv Zwanenburg mag je zijn wie je bent, waarbij je rekening houdt met een ander
  2. Wij accepteren geen discriminatie, pesten, verbaal- of fysiek geweld
  3. Wij respecteren en accepteren de beslissingen van scheidsrechters en grensrechters
  4. Wij tonen respect en waardering voor elkaar, de tegenstander en het publiek
  5. De leiders, trainers en spelers staan op het veld, de rest van de aanwezigen staan altijd achter de hekken of duidelijk buiten het veld
  6. Op het veld laten wij de deelnemers het voetbalspel spelen
  7. Wij gaan zorgvuldig om met onze accommodatie en met ieders (sport-)materialen
  8. Wij zorgen met elkaar voor een veilige omgeving voor iedereen
  9. Wij zijn sportief, correct en natuurlijk willen wij winnen, maar niet ten koste van alles
  10. Supporters en begeleiding van vv Zwanenburg moedigen positief aan
  11. Wij zorgen voor goede sfeer en daarmee geven wij het goede voorbeeld aan onze (jeugd-)leden en bezoekers

Zie onderstaande link naar de VVZ website:
De spelregels van vv Zwanenburg – vv Zwanenburg

Mochten er zich nu zaken voordoen die niet OK zijn tijdens en na de wedstrijd gelieve deze te melden aan 1 van de TC leden en maak tevens gebruik van onderstaande link zodat ook de KNVB hiervan op de hoogte is.

Zie onderstaande link naar de VVZ website:
Meldpunt klachten/wanordelijkheden – vv Zwanenburg

Door de eerder benoemde incidenten zijn wij als VVZ (bestuur en TC) uitgenodigd door een verenigingsadviseur van de KNVB om op 4 maart aanstaande in gesprek te gaan en één en ander te bespreken, Wij als VVZ staan voor de bovenstaande 11 spelregels en hebben geen invloed op hoe andere clubs zich gedragen tijdens en na wedstrijden, maar de insteek moet dan ook zijn dat wij als VVZ leden en ouders ons zelf te allen tijde in de spiegel kunnen kijken en kunnen zeggen wij als VVZ hebben ons aan deze spelregels gehouden.
Laat je niet leiden door emotie en doe een stap naar achteren als de tegenstander, coach of ouders langs de lijn je provoceren en roep vooral geen dingen die je zelf ook niet naar je hoofd geslingerd wil hebben.
Mocht dit dus wel gebeuren stap naar je coach en naar 1 van de TC leden als je thuis speelt er is er altijd 1 te vinden!!

Laten we er met zijn allen voor zorgen dat we er een mooi vervolg van het seizoen van maken en dat er geen incidenten meer plaatsvinden en genieten van het super leuke spelletje.

Met vriendelijke groet,
Louk Aelbers