Wandelvoetbal AFGELAST!

Wandelvoetbal AFGELAST.

Toen ik afgelopen dinsdag om 9.15 uur bij de club aan kwam ontwaarde ik een troosteloze aanblik. Een sluier van miezerige regen ging van rechts naar links over het 1e veld. Het stond nergens, ook niet op pag. 603 van Teletekst, maar het wandelvoetbal bleek afgelast te zijn. Waarlijk een zeldzaamheid want dit was de eerste keer in de afgelopen 2 jaar. Misschien was het sinds het begin van het wandelvoetbal (2017) pas de 5e keer. Vele vrouwen van de deelnemers plannen ook niet voor niets hun buitenactiviteiten altijd op de dinsdagochtend in. Slechts een paar deelnemers hadden de bui vooraf al zien hangen en bleven thuis. Maar het merendeel ( 12 van de 19) hoopte mogelijk nog op een klein wonder en kwam gewoontegetrouw naar de club. Rien, ook al zo’n optimist, had gewoon koffie gezet en dat bleek dus niet voor niets. Zelfs good old Harry Ruijs  (84) kwam op zijn scooter vanuit Amsterdam – Noord gewoon naar de club en had koek voor bij de koffie mee. En zo werd er, terwijl het gemiezer over ging in echte regen, over van alles en nog wat gesproken. Als er niet gevoetbald wordt blijft altijd nog de “derde helft” over. Geweldig!

Bent u 65+ en wilt u nog wat beweging en gezelligheid, schroom niet om mee te doen of een keer te komen kijken op dinsdagochtend van 9.30 tot 11.30 uur.

Arie Keuning