De vooruitblik 8  –  Een verre reis.

Vooruitblik

De wedstrijd tegen De Meteoor bracht dus niet het gehoopte goede vervolg. Het blijft een moeizame periode en oorzaken zijn er waarschijnlijk wel. Maar het is niet verstandig daar wekelijks op terug te komen. De neuzen moeten de goede kant op staan en er moet gespeeld worden met een optimale teaminzet. Opties om de tegenstander te gaan bestrijden zijn natuurlijk ook wel te bedenken, maar ook daar gaan we hier niet op in en dat is dus een taak voor de technische staf.

Wat overblijft is een algemene terugblik op speelronde 7. Er waren nogal wat grote uitslagen en daarin zit ook weer het onvoorspelbare. VSV haalt behoorlijk uit tegen Alcmaria Victrix en ook Koedijk en Limmen scoren er lustig op los. Naast onze eigen team, gaan ook RCZ en Bergen op dit moment niet echt lekker. Beide ploegen incasseerden ook weer een nederlaag. Koploper SSA SJO VV Egmond blijft gewoon doorgaan met winnen en neemt de punten mee bij en in Krommenie. Verder is WSV’30 wat wisselvalliger en verliest het dus nu van Limmen. De competitie blijft dus ook nog steeds een soort van loterij met soms een winstpartij voor clubs en dan weer verrassende verlieswedstrijden.

De uitslagen van speelronde 7

Hercules Zaandam – RCZ 2-1

Alcmaria Victrix – VSV 0-7

Zwanenburg – De Meteoor 0-4

Sp. Krommenie – SSA SJO VV Egmond 2-3

Alliance’22 – Bergen 2-1

WSV’30 – Limmen 1-5

RKEDO – Koedijk 0-8

In speelronde 8 is de wedstrijd tussen VSV en Hercules Zaandam een leuke ontmoeting. Daarnaast kunnen de wedstrijden tussen Koedijk en WSV’30 en Limmen en Alliance’22 zomaar een andere winnaar krijgen. De Meteoor, RKEDO en Sp. Krommenie hebben waarschijnlijk wel een makkelijke middag. Zelf gaan wij op bezoek bij koploper SSA SJO VV Egmond en dat zal opnieuw niet makkelijk worden. Maar volgens een deskundige gaan wij daar toch een gelijkspel behalen. Dat lijkt mij een beetje optimistisch, maar we gaan het opnieuw beleven.

Het complete programma voor speelronde 8 is:

SSA SJO VV Egmond – Zwanenburg 1

De Meteoor – Alcmaria Victrix 1

VSV – Hercules Zaandam 3

RCZ – RKEDO 2

Koedijk – WSV’30 1

Limmen – Alliance’22 1

Bergen – Sp. Krommenie 2

Zwanenburg speelt zondag in Egmond aan Zee om 14.00 uur. Het adres is: Sportpark De Lange Plas, Sportlaan 2, 1931 AV.  De tegenstander, SSA SJO VV Egmond is een ploeg die we nog niet eerder zijn tegengekomen in het verleden. De scheidsrechter is dhr. S van Leeuwen.

Het wordt weer een verre reis en voor de echte strandliefhebbers is het misschien te combineren met een strandwandeling vooraf…….Tot ziens