Technische commissie

Update vanuit de Technische Commissie

De eerste fase zit er alweer op en zijn inmiddels gestart met de tweede fase van de competitie, wij hebben als TC heel wat uitdagingen gehad waarbij heel veel zaken nieuw waren voor ons als TC. Indelingen waren hier en daar wellicht wat aan de krappe kant, dit heeft ons genoodzaakt om voor de tweede fase zaken om te gooien in bv de JO12 teams. Op papier hebben we de JO12-5 opgeheven en de spelers verdeeld over de overige JO12 teams, dit heeft naar onze mening goed uitgepakt en heeft ervoor gezorgd dat elk team nu genoeg spelers heeft om elke zaterdag te spelen met een volledig team en genoeg reserves.

Meidenvoetbal

Ook de aanwas van meiden is de afgelopen weken immens geweest waardoor we nu een MO11 en een MO12 hebben. Deze laatste speelt t/m dec 23 op de inschrijving van de JO12-5. Wij zien als TC het belang om dit per jan 24 te wijzigen zodanig dat de MO12-1 ook echt in de meidencompetitie zal spelen, dit is inmiddels ingang gezet. Een leuke actie was dat afgelopen zondag het hele MO12 als team van de week op het veld stond met de Heren 1!

Weer en verkeer

Daar wij als TC verantwoordelijk zijn voor het wel en wee van de kids binnen de hekken van VVZ zijn wij afgelopen weken genoodzaakt geweest een 2 tal trainingen te cancelen omdat het weer het gewoonweg niet toeliet en wij het onverantwoord vonden deze trainingen door te laten gaan.

In het verlengde hiervan willen wij jullie als ouders er nogmaals op wijzen dat jullie je kids attenderen op het feit dat ze met verlichting aan naar en van VVZ fietsen, je ziet ze gewoon echt niet!

Planning Fase 2

De laatste wedstrijden voor dit jaar 2023 zullen plaatsvinden op 9 dec, nu kan het zo zijn dat door het slechte weer van de afgelopen weken dat er wellicht nog een wedstrijd moet worden ingehaald, schakel hier even over met Jeffrey/ Maurice/Dave of Patrick.

De trainingen gaan door t/m woe 20 dec en zullen op ma 8 januari 2024 voor de midden- en bovenbouw weer beginnen (in overleg met de trainers). De onderbouw begint weer op 15 januari.

Voor de competitie start in januari 2024 vragen we je de voetbal.nl app in de gaten te houden!

Geen lid en Niet Spelend Lid (NSL)

Vanuit de TC willen we coaches erop wijzen dat kinderen die geen lid zijn niet mogen spelen op de zaterdagen. Mocht je spelers tekort komen schakel dan onderling even in de teamapps en vraag om spelers bij andere coaches of vraag een NSL om in te vallen.

Inmiddels hopen wij bekend, maar mocht je nu vragen of opmerkingen hebben aan en voor de TC, zoek ons op en kom dan op trainingsdagen naar de bestuurskamer, dit is de ruimte naast het ballenhok of mail ons op tc@vvzwanenburg.nl.