Zwanenburg  – RCZ  – Power is zelfvertrouwen kweken en antwoord geven.

De wedstrijd tegen Koedijk moest vandaag weggespeeld worden en boven het vorige verslag stond dan ook de vraag:  “Wat is het antwoord ?” en bij de vooruitblik was de roep om POWER. In de derde thuiswedstrijd tegen mede “rode lantaarndrager” RCZ waren alle ingrediënten aanwezig. Zwanenburg begon met Wouter Mulder op de plek van onze pechvogel Steijn Blankennagel en Matthijs Kamminga als rechtsvoor

Na het startschot door de JO 12-2 ging Zwanenburg goed van start, al kwam RCZ in minuut 1 al heel dicht bij een goal. Het was echter onze keeper die Zwanenburg in leven hield en de situatie de baas bleef. Daarna pakte Zwanenburg de zaken goed aan en werd er vanuit de organisatie prima gespeeld. Vooral onze man op links, Nigel Zwarts, liet zien dat de vorm terugkomt en stuurde zijn tegenstander diverse keren “het bos in“.

Ook onze spits, Luca van Dijken, maakt vele meters en zorgde voor veel onrust in de defensie van RCZ. Eigenlijk was alles aanwezig voor een goede middag en moest deze vorm en de concentratie ons een goed resultaat brengen. Er kwamen steeds kansen en we gleden regelmatig heerlijk door de verdediging van RCZ. Daarbij was er een hoofdrol voor de zeer sterk spelende en opkomende Camiel Kesbeke en Tom van Moorsel die weer overal de gaatjes probeerde te dichten en ook voorin voor gevaar zorgde. Het wachten was dan ook op de voorsprong en die kwam er in de 15e minuut. Na een heerlijke assist van Matthijs Kamminga wist Nigel Zwarts in tweeën de ban te breken en de 1-0 op het bord te zetten. Daarna ging Zwanenburg voortvarend door en was de ene aanval of kans nog mooier dan de andere. Toch wilde het niet lukken om de tweede treffer te maken en dat gaf RCZ de kans om met uitvallen toch te proberen ook mee te doen. in 33e minuut lukt dat de bezoekers en een lucky bal die  ook nog de geur van buitenspel had, viel zomaar in het Zwanenburgdoel en grabbelen had geen zin. Maar het was zwaar tegen de verhouding. Zwanenburg liet het hoofd niet hangen en ging opnieuw op zoek naar een bres in het RCZ doel. Die werd voor de rust niet meer gevonden ondanks enkele grote kansen van Matthijs Kamminga, Rody Bottelier en zeer zeker Jordy Vierbergen.

Na de rust probeerde RCZ met fris en agressief spel Zwanenburg terug te dringen. De spirit verdween echter ook weer snel en toen uitblinker Jurrian te Hoonte één van zijn rushes wist te bekronen met de terechte 2-1 was de energie echt weg bij de tegenstander. Hij werd door Matthijs Kamminga en uiteindelijk Wouter Mulder in stelling gebracht en bracht ons de voorsprong in de 54e minuut.

Daarna moest onze tegenstander proberen nog iets te redden in dit “rode lantaarnduel”. Dat lukte bijna in de 58e minuut. Maar een geplaatste kopbal wist René Jonker heerlijk uit de linker bovenhoek te tikken. Vanaf dat moment was het eigenlijk vooral Zwanenburg wat zelfvertrouwen kon kweken en de wedstrijd kon uitspelen. Helaas moest een andere uitblinker, Camiel Kesbeke, kort na de 2-1 zijn plek afstaan aan Melle de Graaf, door een blessure. Ook de goed spelende Wouter Mulder kon de wedstrijd niet afmaken door een schouderblessure en moest zijn plaats afstaan aan “RCZ Killer” Silvian Kesbeke”. Silvian Kesbeke scoorde vorig seizoen schitterend in de uitwedstrijd tegen RCZ en mocht dat vandaag best nog eens herhalen. Dat gebeurde ook. Eerst maakt Nigel Zwarts zijn tweede treffer van de middag na een assist van Luca van Dijken en uiteindelijk wist Silvian Kesbeke in de extra tijd de 4-1 nog te maken na opnieuw een assist van Luca van Dijken.

Kortom onze mannen van Zwanenburg hebben vandaag vooral  power laten zien in het teamgebeuren en de homogeniteit. Zo doorgaan moet ons meer goeds brengen en dan lukt er ook steeds meer.

Een heerlijke avond.

Man of the Match:

Vandaag zijn de punten voor de twee grote uitblinkers van deze middag aan Zwanenburg kant. Dat waren Jurrian te Hoonte en Nigel Zwarts. Daarnaast was er nog een uitblinker, maar die stond onder de lat bij RCZ. Deze sluitpost hield RCZ lang “in leven” in de 1e helft. Bij Zwanenburg waren er naast de genoemde spelers ook enkele andere lichtjes of *. Roy von Mauw liet vandaag weer zijn heerlijke power en overtuiging zien en ook Luca van Dijken verdient een extra vermelding voor zijn tomeloze inzet en hij verdient voor al zijn harde werk en vele meters nu eindelijk weer eens een treffer. Verder waren dus Camiel Kesbeke en Tom van Moorsel goed bezig.  Daarnaast is ook een extra vermelding voor onze eigen sluitpost terecht daar hij die ons  1e minuut al in leven houdt en vervolgens bij de 2-1 in de 2e helft ook nog met een heerlijke redding de gelijkmaker voorkomt.

En uiteraard is er voor iedereen een dikke voldoende voor inzet, saamhorigheid en een geweldige wedstrijdmentaliteit.

.1 (3 punten)   – Jurrian te Hoonte en Nigel Zwarts

.2 (2 punten)   – René Jonker, Camiel Kesbeke, Roy von Mauw. Jordy Vierbergen, Rody

Bottelier, Wouter Mulder, Tom van Moorsel, Matthijs Kamminga, Luca van

Dijken, Melle de Graaf, Silvian Kesbeke, Robin Poelsma en Max Brugman