Zwanenburg  – Limmen –  “Een beetje geluk”

Vorige week was de inzet in de eerste helft de grote boosdoener. Vandaag kan daar niet aan worden getwijfeld. Na de toverachtige start van de wedstrijd door het team van de week, de JO 11-2, begon Zwanenburg voortvarend. In de beginopstelling ontbraken Camiel Kesbeke (terug van vakantie) en Jurrian te Hoonte. (op vakantie)   Maar in principe stond er een gemotiveerd team wat de opdrachten moest gaan uitvoeren die de eerste punten zouden gaan opleveren.

Toch toonde ook Limmen vanaf het begin een scherpe wedstrijdinstelling en was de ploeg gevaarlijk. Ook de tegenstander was vandaag uit op punten. In de 2e minuut toonde Limmen al de honger door te scoren, maar gelukkig was het off side. Daarna was het vooral Zwanenburg wat zich knap in de wedstrijd speelde en regelmatig in de buurt van het Limmen doel kwam. Een domper was het uitvallen van Steijn  Blankennagel in de 8e minuut. Hij moest met knieletsel zijn plek afstaan aan Louis Elbertse en werd met een ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Toch bleef Zwanenburg moed houden en hield onze keeper Limmen verschillende keren van scoren af. Eigenlijk hadden we ook op voorsprong moeten komen. Silvian Kesbeke kegelde een bal loeihard op de lat en volgens de supporters achter de goal ging de bal achter de doellijn naar beneden. Maar helaas een VAR hebben we niet in het amateurvoetbal en de grensrechter van de bezoekers zal zo’n goal nooit toekennen. Dus bleef het 0-0. En dan komt Limmen weer meer in de wedstrijd en raakt Zwanenburg steeds meer in de verdrukking. Dit brengt uiteindelijk dan de 0-1 op het bord. In eerste instantie weet René Jonker de inzet nog tegen te houden, maar de afvallende bal wordt door Limmen in het doel gewerkt. Na een korte inzinking weet Zwanenburg zich te herpakken en komen er kansjes en ook kansen voor de thuisploeg. Vooral Rody Bottelier en Silvian Kesbeke proberen het vijandelijke doel te bereiken. Ook Nigel Zwarts en Luca van Dijken werken keihard en de 1-1 komt dan ook in de 38e minuut op het bord door een goede aanval via verschillende schakels. De doelpuntenmaker is Tom van Moorsel die ook vandaag weer heel veel kilometers maakt en in de 2e helft met een lichte blessure moet uitvallen. Toch is het ook Limmen wat gevaar sticht en verschillende keren ook het vizier niet op scherp heeft en daarnaast dus heel vaak een uitblinkende sta in de weg treft. Maar kort voor rust weet men opnieuw een gaatje te vinden en is het voor de rust toch nog 1-2 via een goed lopende aanval.

Na de rust gaat Zwanenburg met nieuwe energie van start en vrij snel weet Luca van Dijken voor Zwanenburg gelijk te maken en is het 2-2. Camiel Kesbeke heeft dan de plaats van Luc Heine ingenomen. Daarna gaat de wedstrijd heel erg op en neer en lijkt op sommige momenten bij Limmen de inspiratie weg en gaat Zwanenburg steeds meer op zoek naar de winnende goal. Vooral de voorhoedespelers van Zwanenburg brengen regelmatig onrust in de Limmense verdediging en ook Louis Elbertse en Matthijs Kamminga tonen durf en spelen pittig. Maar de goal komt er niet voor Zwanenburg en uiteindelijk is het Limmen in de 72e minuut die vanuit een vrije trap wel doel kan treffen en de eindstand met 2-3  op het scorebord zet. Daarna probeert Zwanenburg nog met alle mogelijke energie en inzet de gelijkmaker te maken. Dat lukt helaas niet en in de laatste minuten geeft de verder goed leidende scheidsrechter Goktepe onze Kevin Verhoeve nog een onterechte rode kaart. Maar dat wijzigt de uitslag niet en dus moeten we de mannen uit Limmen met de winst laten vertrekken en blijft voor Zwanenburg de “hatelijke”0  onderaan de ranglijst staan. Geen punten als beloning en dus een dorp in mineur.

Wat de oplossing is, kan niet direct worden gezegd. Vooral doorgaan en moed houden en l positief blijven coachen, want met mopperen en een negatieve feedback win je nooit een wedstrijd.

Volgende week Koedijk uit………altijd ?????????????????????

Man of the Match:

De inzet was deze zondag niet de oorzaak van het verlies. Op een paar momenten na, kort na de tegendoelpunten, was er zeer zeker 100 % inzet. En tot de laatste minuut bleef Zwanenburg proberen het resultaat een ander wending te geven. Dat het team de strijd niet op gaf was zeker een verdienste van onze sluitpost. Hij hield de ploegen bij elkaar en hield heel veel tegen. De 3 punten zijn dan ook punten met een *. Ook in de eerste wedstrijd hield hij Zwanenburg lang op de been en dus is dit de 2e *. Van de andere spelers verdienden 3 spelers deze keer 2 punten en de andere teamleden krijgen allemaal 1 punt.

.1 (3 punten)   – René Jonker

.2 (2 punten)   – Louis Elbertse¸ Kevin Verhoeve en Jordy Vierbergen

.3 (1 punten)   – Camiel Kesbeke, Roy von Mauw, Luc Heine, Rody Bottelier, Steijn

Blankennagel, Tom van Moorsel, Silvian Kesbeke, Luca van Dijken, Matthijs

Kamminga, Nigel Zwarts, Robin Poelsma en Max Brugman

Score verloop   Zwanenburg – Limmen ( 1-2) 2-3

Min 29   0-1  Limmen

Min 39   1-1 Tom van Moorsel

Min 43   1-2  Limmen

Rust

Min 46  2-2  Luca van Dijken

Min 72  2-3  Limmen

Opstelling:

René Jonker (21) – Luc Heine(2)(46e min Camiel Kesbeke 15) Roy von Mauw (3) Jordy Vierbergen(4), Kevin Verhoeve (5) –  Rody Bottelier(6) ( Steijn Blankennagel(10)(8e min  Louis Elbertse 14)) Tom van Moorsel (8)64e min Matthijs Kamminga 16)  –Sylvian Kesbeke (7)  Luka van Dijken (9) Nigel Zwarts(11)

Res: Max Brugman (1), Louis Elbertse (14), Camiel Kesbeke (12), Mathijs Kamminga (16) Robin Poelsma (17)

Van de blessure van Steijn Blankennagel is op dit moment bekend dat het geen breuk is, maar verdere onderzoeken moet nuitwijzen wat het wel is.