De vooruitblik 3  – Hoofd omhoog.

Vooruitblik

Na de tweede verliespartij in competitieronde 2 waren de uitdrukkingen op de gezichten van de spelers van Zwanenburg niet vrolijk. Er was duidelijk een beetje moedeloosheid te zien en dat is te begrijpen. Het spel was met name in de eerste helft van de wedstrijd tegen Alliance’22 niet goed. In de tweede helft herpakten we ons enigszins. Daar moet ook de motivatie voor wedstrijd 3 uit gehaald worden. Natuurlijk is het goed om elkaar de waarheid te zeggen als iets niet in orde is, maar  blijf er niet in hangen en dus voor de volgende wedstrijd de hoofden omhoog en gewoon 100 % inzet en strijd leveren. Het kan niet dat we het voetballen plotseling verleerd zijn.

Na ronde 2 zijn er nog 4 ploegen met een 100 % score. WSV’30, Alliance’22, De Meteoor en RKEDO. Daar zitten twee ploegen bij die wij al tegenkwamen. Er zijn ook nog twee andere teams zonder punten. Dat zijn Alcmaria Victrix en RCZ. Ook onze komende tegenstander, Limmen, grossiert zeker nog niet in punten met 1 punt. Er kan gewoon nog van alles gebeuren in de komende weken.

De uitslagen van speelronde 2

RCZ – De Meteoor 1-2

Koedijk  – SSA-SJO VV Egmond 3-3

Limmen – Sp. Krommenie 1-1

Alliance’22 – Zwanenburg 3-0

WSC’30 – Alcmaria Victrix 4-0

RKEDO – Hercules Zaandam 4-2

Bergen – VSV  3-2

Het programma van het komende weekend ziet er aardig uit en met name de ontmoetingen tussen Hercules Zaandam en WSV’30 en De Meteoor tegen VSV zullen spannend worden.

Ook de wedstrijd RKEDO tegen Bergen wordt pittig. Mogelijk krijgt Alliance’22 een makkelijke middag, maar dat zal moeten blijken. Omdat we nu een beetje beeld hebben van de krachtsverschillen, waag ik me aan de eerste voorspellingen.

Het complete programma voor speelronde 3 is:

Hercules Zaandam – WSV’30 2

Alcmaria Victrix – Alliance’22 2

Zwanenburg – Limmen  1

Sporting Krommenie – Koedijk 3

SSA-SJO VV Egmond – RCZ 1

De Meteoor – VSV 1

RKEDO – Bergen 1

Zwanenburg speelt aanstaande zondag 8 oktober weer thuis. De tegenstander is Limmen en dat is voor ons een grote onbekende. Toch verwachten we een leuke wedstrijd waarin allebei de ploegen voor de winst zullen gaan. Maar vanwege het thuisvoordeel geven we  Zwanenburg de meeste kansen.

De wedstrijd begint om 14.00 uur en de scheidsrechter is op dit moment nog de mystery quest.

Het team van de week is de JO 11-2 en we hopen dat ze een leuke middag hebben.

Tot zondag