De vooruitblik 25 – Wat gaat het worden?

Vooruitblik

De titel boven dit stukje zegt al genoeg. We moeten afwachten wat het gaat worden en we hebben het niet meer in eigen hand. Dat is kort gezegd de conclusie na de verloren wedstrijd van afgelopen zondag. We verloren verrassend van TABA. Dat was een pittige tegenvaller en uitglijder. Favoriet zijn en het dan niet waar kunnen maken of gewoon niet nauwkeurig genoeg omgaan met de kansen die er ruimschoots waren voor en na de rust. Voor rust hadden we al een ruime voorsprong moeten nemen en na de rust was dat wederom het geval. En als je dan zelf de kansen niet benut, gaat de tegenstander er met de doelpunten een winnende wedstrijd van maken en spelen zij zich redelijk veilig. Maar het leverde aan Zwanenburg kant weinig plezier op na de wedstrijd en veel spelers waren dan ook snel vertrokken.

De uitslagen van de directe concurrenten waren ook niet in ons voordeel. VSV versloeg Swift. Nu komt VSV ons weer voorbij en staat gelijk met Swift. Hercules Zaandam won ook, maar gezien de uitslag was het een rare wedstrijd. De andere wedstrijden zijn eigenlijk niet meer van belang.

De volledige uitslagen van speelronde 23 zijn:

Sporting Krommenie – TOG 6-3

VSV – Swift 1-0

Zwanenburg – TABA 2-3

Nieuw West United – Hercules Zaandam 4-5

Ankaraspor – SVA Assendelft 2-7

RCZ – Alliance’22 4-1

WSV’30 is vrij

Het programma voor de voorlaatste speelronde kent eigenlijk weinig moeilijke wedstrijden. SVA Assendelft gaat gewoon door met winnen tegen Nieuw West. VSV zal zich bij TABA niet in slaap laten sussen en nu scherp blijven en dat geldt ook voor Swift tegen Sporting Krommenie. De wedstrijden RCZ – TOG en Alliance’22 – WSV’30 zijn niet echt belangrijk voor de top. Wel zijn deze wedstrijden weer belangrijk voor de positie onderin. Naast Schoten (al eerder uitgestapt) en Ankaraspor die al gedegradeerd zijn, moeten er 3 ploegen nacompetitie voor degradatie spelen en daar kunnen eigenlijk nog een heleboel teams voor in aanmerking komen. Een beetje het Heracles verhaal van vorig jaar.

Zelf gaan we naar Hercules Zaandam. Deze ploeg staat stevig op plek 2 en eigenlijk reken ik niet op punten. De tegenstander is zeker gewaarschuwd door de vorige wedstrijd tegen Zwanenburg. En dus hebben wij het zelf niet in de hand en is een plek in de nacompetitie alleen nog maar mogelijk als er gekke dingen gebeuren in de laatste twee speelrondes.

Het complete programma voor speelronde 24 en de voorspellingen zijn:

SVA Assendelft – Nieuw West United 1

TABA – VSV 2

Swift – Sporting Krommenie 1

RCZ – TOG 1

Alliance’22 –  WSV’30

Hercules Zaandam – Zwanenburg 1

Ankaraspor is vrij

De laatste uitwedstrijd is tegen Hercules Zaandam. De thuiswedstrijd werd een kleine overwinning in de eerste wedstrijd na de winterstop. Maar zoals al hierboven beschreven kon het wel eens heel lastig worden. De wedstrijd van aanstaande zondag begint om 14.00 uur en de scheidsrechter is dhr. A. Oughris.

Hercules Zaandam is te vinden op sportpark de Kuil, Kuilpad 1E, 1509 AS Zaandam.

Voor de trouwe supporters even een tip. Het sportpark is naast het terrein van RCZ, waar we eerder dit seizoen al geweest zijn. Dus tot ziens in Zaandam