Zondag 2 is er bijna maar nog niet helemaal

Op dinsdagavond 25 april speelde DIOS nog tegen Sporting Martinus waarna bijna iedereen op 20 gespeelde wedstrijden kwam te staan. Het werd die avond 1 – 2, waarmee Martinus buiten degradatie bereik kwam. Blijven er nog drie clubs over. Met nog twee wedstrijden te gaan is het verschil met DIOS 2  6 punten en met Hillegom 3  5 punten. Beiden moeten de laatste 2 wedstrijden nog winnen om ons tweede voorbij te gaan. Mocht dat gebeuren dan eindigt Zwanenburg 2 op de laatste plaats. Hoe liggen de kansen voor komende zondag en wie moet tegen wie.

Laten we beginnen met ons tweede. Die krijgt AGB 2 op bezoek om 11.00 uur en dat ziet er niet hoopvol uit. Op de Turkse enclave in Amsterdam –West werd het tweede met 6 – 0 kansloos van de mat gespeeld. Ook al omdat de Ramadan voorbij is zie ik het tweede nu niet winnen. Wat gaan DIOS 2 en Hillegom 3 dan doen. Hillegom speelt uit in Utrecht tegen de nummer 3 van de ranglijst, Kampong 3. Hiervoor vul ik een 1 in. DIOS 2 speelt dan thuis tegen SDZ 3. Hoewel de Amsterdammers grillige uitslagen laten zien, vul ik toch een 2 in.  Dus ook al verliest Zwanenburg 2 maar komt mijn voorspelling van de wedstrijden van Hillegom en DIOS uit, dan is prolongatie in de res. 1e klasse een feit. Mocht het anders uitpakken dan volgt volgende week nog een nadere beschouwing.

Arie Keuning