Swift- Zwanenburg; De wederopstanding….

Aangezien onze trouwe verslaggever geniet van een vakantie in Rome, volgt hier een verslag van de invaller.

Zwanenburg moest aangelopen zondag naar Swift. Een kraker in de top van 3C. Welke ploeg zal afvallen voor de nacompetitie? Die vraag zal de komende weken beantwoord gaan worden.

Zwanenburg startte met één wijziging ten opzichte van de wedstrijd tegen TOG. Steyn was helaas geschorst en Mitch mocht zijn plek op het middenveld innemen.

Vanaf het begin was duidelijk te zien dat Swift voetballend wat sterker was dan Zwanenburg. Swift kreeg ook de betere kansen, maar net zoals de laatste weken, stond de verdeding als een huis. Toch werden de kansen groter, maar ook onze keeper was weer in vorm vandaag.

Zwanenburg kwam er gevaarlijk uit in de omschakeling. Kansen voor Zakaria, Nigel en Martijn waren er nog niet echt, maar dreigend was het zeker wel.

Na 25 minuten kreeg Swift een gevaarlijke kans, die vakkundig werd opgeruimd door de keeper. In de omschakeling kreeg Zwanenburg een corner. De voorzet was op maat en werd prachtig binnengekopt door Rody. Na zijn blessure heeft hij het net gevonden en vormt een gevaarlijk wapen bij vrije trappen en coners.

Helaas kreeg Swift ook het voor elkaar om voor rust vanuit een corner de 1-1 erin te koppen. Martijn kon voor rust nog de 2-1 erin schieten, maar kwam niet uit met zijn passen en raakte de bal totaal verkeerd.

Zo gingen beide teams de rust in.

In de tweede helft volgde hetzelfde spelbeeld. Swift veelal aan de bal, maar Zwanenburg gevaarlijk in de omschakeling. Na wat kansen voor Swift, kreeg de nummer 9 het eindelijk(Zo zei hij het zelf) voor elkaar om te scoren tegen Zwanenburg. In de zestien kon hij knap wegdraaien van Roy en met een snelle voetbeweging schoot hij de bal stijf de kruising in.

Zwanenburg keek tegen een achterstand en het werd nog erger nadat een dieptebal niet te halen was voor onze keeper. De spits was sneller bij de bal, omspeelde onze keeper, maar die hield de bal tegen met zijn hand. Normaal gesproken een prima redding, maar buiten de zestienmeter is dat hands en een rode kaart. Dus met 10 man verder.

Max mocht het veld in en die had de pech dat de eerste de beste voorzet gelijk erin geschoten werd. 3-1 achter en iedereen had de hoop aan de zijkant wel opgegeven, maar niets was minder waar.

Ondertussen waren ook Luca, Kevin en Louis ingevallen en kreeg het team toch nog ergens wat energie.

Uit het niets schoot Tom op een prachtige manier de 3-2 erin. Het geloof was terug en Zwanenburg probeerde uit alle macht de 3-3 erin te krijgen. Met nog een paar minuten op de klok kwam de bal voor en werd die door Jurian erin geschoten.

Zwanenburg kreeg zelfs nog kansen op de winst, maar dit punt voelde voor iedereen als een gewonnen punt.

Zo blijft het spannend bovenin en is het de komende weken afwachten wat er allemaal gaat gebeuren. Op 14 mei speelt het eerste weer thuis tegen TABA.

De punten zullen bij het volgende verslag gegeven worden door onze verslaggever.