De vooruitblik 20 – “Een spannend potje”

Vooruitblik

De competitieronde van zondag 26 maart gaf uiteindelijk meer commotie dan waar vooraf rekening mee was gehouden. Swift en Sporting Krommenie wonnen hun wedstrijd simpel. WSV’30 kwam goed voor de dag in Amsterdam Oost bij TOG en won overtuigend. Maar Hercules Zaandam maakte SVA Assendelft het leven zuur en speelde verdienstelijk gelijk. En de wedstrijd tussen VSV en Nieuw West United werd na een uur gestaakt. De reden is niet bekend, maar de scheidsrechter van dienst wilde de wedstrijd niet meer hervatten. Zelf had Zwanenburg toch wel een lastige middag. Na een vroege voorsprong wilde de tweede treffer er niet in en werd tegenstander RCZ steeds brutaler en “hongeriger”. Uiteindelijk bleef het tot het laatste moment heel spannend. Eerst scoorde RCZ in de 87e  minuut nog de gelijkmaker en daarna had Zwanenburg in de extra tijd toch nog het allerlaatste woord en wist Zakaria El Johari zich tot matchwinner te kronen. Dus al met al niet zo maar even klaar.

De volledige uitslagen van speelronde 18 zijn:

Swift – Alliance’22    3-0

TOG – WSV’30           1-4

Sp. Krommenie – Ankaraspor 9-0

VSV – Nieuw West United 1-1 gestaakt

Zwanenburg – RCZ 2-1

Hercules Zaandam – SVA Assendelft 2-2

TABA is vrij

Zondag 2 april gaat het zoals de titel bovenaan al aangeeft, heel spannend worden aan de Populierenlaan. Zwanenburg wil kans blijven maken op de nacompetitie. Dat houdt dan in dat men de 3 punten in eigen huis wil houden. Maar VSV heeft ook een zelfde doel, namelijk promoveren en dus ook nacompetitie. Beide ploegen gaan er voor en daar komt nog bij dat Zwanenburg het onverdiende verlies van de heenwedstrijd wil rechtzetten. Genoeg om naar te komen kijken.

De andere wedstrijden kunnen eigenlijk weinig problemen geven. Alleen de wedstrijd tussen Nieuw West United en Sp. Krommenie wordt een 3 en de rest krijgt een winnaar. Hercules Zaandam is vrij en dus staan de ploegen op de plekken 2 t/m 4 straks weer gelijk in wedstrijden. Alleen VSV loopt dan 2 wedstrijden achter door een afgelaste wedstrijd op 12 maart en de gestaakte wedstrijd van afgelopen zondag.

Het complete programma voor speelronde 19 en de voorspellingen zijn:

Zwanenburg – VSV 1

Nieuw West United – Sp. Krommenie 3

Ankaraspor – TOG 2

WSV’30 – Swift 2

Alliance’22 – TABA 1

RCZ – SVA Assendelft 2

Hercules Zaandam is vrij.

Zondag de tweede wedstrijd van twee thuiswedstrijden achter elkaar. Deze week is VSV de tegenstander en dat wordt een spannende wedstrijd. De wedstrijd begint om 14.00 u. en de scheidsrechter is dhr. H. Haripersad. Het team van de week is de JO 9-2. Een fijne middag voor de spelers, veel plezier en probeer in de rust veel punten te scoren.

Supporters……….Komt dat zien !!!!