Zwanenburg – RCZ  –  Mooi.

Het weer speelde vandaag nog niet helemaal mee. Het leek prettig en aangenaam maar uit zon was het koud en nog wat guur. De wedstrijd maakte echter veel goed. De basisopstelling was gelijk aan de vorige weekl en voor de start van de wedstrijd stond de JO-10 5 klaar om de wedstrijd in gang te zetten en dat zag er goed uit.

Vanaf de aftrap begint Zwanenburg voortvarend en is het initiatief voor de mannen van Richard Griffioen en Co. Er zijn diverse kansen en het spel oogt prettig en fris. Nu is RCZ geen makkelijke tegenstander en dus blijft een goal vooralsnog uit. De tegenstander probeert veel de lange bal te gebruiken om onrust te veroorzaken bij de tegenstander. Over het algemeen is Zwanenburg daar niet echt van onder de indruk. Men heeft de zaak goed onder controle en er komen best aardige kansjes voor diverse spelers. Niels Oostwouder geeft de verdediging handenvol werk en ook Nigel Zwarts en Martijn Degeling zijn actief.

Na 24 minuten is het raak. Een heerlijke actie van Nigel Zwarts weet hij af te maken met een bekeken schot in de rechterbovenhoek. De assist is van Tom van Moorsel na een goede onderbreking van de heerlijk spelende Jurrian te Hoonte. Een mooie voorsprong en een opmaat voor meer. Maar daar gaat het dan bij Zwanenburg niet goed. Men laat de tegenstander in de wedstrijd komen en het het spelbeeld verandert langzamerhand. RCZ wordt steeds brutaler en diverse keren moeten Roy von Mauw en Jurrian te Hoonte ingrijpen, Ook Camiel kesbeke heeft een pittige tegenstander en Jordy Vierbergen moet de boel regeklmatig samen met onze sluitpost organiseren om erger te voorkomen. Tussendoor komt er nog een heerlijke mogelijkheid voor Steijn Blankennagel. Kort voor de rust weet RCZ een vrije trap op de bovenlat te schieten en daar had onze keeper echt niet bij kunnen komen. Toch bereiken we met die kleine voorsprong de rust. Maar het is zeker nog geen gelopen koers en de tweede helft kan er nog veel brengen.

Zonder wissels gaan we na de thee verder en meer en meer verliest Zwanenburg het initiatief en is het de tegenparij die op zoek gaat naar de gelijkmaker. Natuurlijk weten we er soms uit te komen, maar toch wordt Zwanenburg veel achteruit gedrukt.  Het middenveld heeft de handenvol aan de tegenstander en Rody Bottelier, Tom van Moorsel en Steijn Blankenngel moeten 200 % geven om de verdediging te ondersteunen. Ook moet men het vizier op voor houden, maar dat lukt moeizaam. Na 70 minuten worden Niels Oostwouder en Steijn Blankennagel gewisseld voor verse krachten en dat lijkt even de druk te verminderen. RCZ wil echter niet opgeven en blijft knokken. Uiteindelijk resulteert dat in de 87 minuut in de 1-1. Een geweldig afstandschot treft doel en is ook onhoudbaar. De bal gaat via de kruising in een kluts naar de ander paal en in het doel. Daarvoor heeft René Jonker al een zekere goal voorkomen in de 5 m. en ook diverse keren doortastend moeten optreden bij hoge ballen. Maar dit was teveel. De stemming is in en buiten het veld even neerslachtig. In het veld weet men de rug echter snel te rechten en dat maakt dat het in de 92e minuut alsnog 2-1 wordt voor de thuisploeg en de winnende trefffer voor Zwanenburg is. Nigel Zwarts weet na een heerlijke actie de bal bij Zakaria El Johari te krijgen en die kan de bal in het doel lopen.

Een mooie opsteker voor de wedsrijd van volgende week en nu maar …………..

Man of the Match:

Vorige week was er kritiek op de beoordeling en was men het niet eens met de cijfers na de wedstrijd tegen Nieuw West. Bij het nakijken van de tekst, kwam ik er wel achter dat er bij plek 3 ook 3 punten stonden en dat was er maar 1. Dus voor Tom van Moorsel vorige week slechts 1 punt voor de tomeloze inzet en misschien niet helemaal voor het vertoonde spel. Ook Jordy Vierbergen kreeg volgens de critici ten onrechte punten. Verklaring hierbij kan heel simpel zijn. Haalt op slag van rust samen met de keeper een bijna 2-1 van de lijn en blijft de leider in het veld.

Vandaag zijn de punten voor 75 % gegeven door de mystery guest en daar kwam uit naar voren dat Nigel Zwarts de punten krijgt voor een goal en een assist. Jordy Vierbergen is opnieuw bepalend en de leider en de keeper weet een aantal bepalende reddingen te doen waardoor RCZ blijft knokken voor een goal. Uiteindelijk moet hij de 1-1 toestaan en capituleren. Maar een dergelijk schot in de bovenhoek is ook niet te houden. De 3 Punten voor Zakaria El Johari zijn voor de winnende goal van vandaag en als opsteker voor niet altijd makkelijke wedstrijden en teleurstellingen.

.1 (3 punten)   – Zakaria El Johari !!!! René Jonker, Jordy Vierbergen en Nigel Zwarts

.2 (2 punten)   – Camiel Kesbeke, Roy von Mauw, Jurrian te Hoonte, Rody Bottelier, Steijn

Blankennagel, Tom van Moorsel, Martijn Degeling, Mitch Snijders, Kevin

Verhoeve, Niels Oostwouder,