Zwanenburg – Alliance’22…… opdracht geslaagd.

Team van de week JO11-3

Vooraf was al aangegeven dat de wedstrijd tegen Alliance’22 wel eens lastiger kon worden dan de stand op de ranglijst aangaf. De mannen uit Haarlem-Noord weten altijd een extra portie energie tevoorschijn te toveren als de tegenstander Zwanenburg is. De laatste jaren zijn de resultaten tegen Alliance’22 niet echt om vrolijk van te worden. Veel verliespartijen en weinig geluk. De heenwedstrijd van dit seizoen was daar ook weer een toonbeeld van.

Natuurlijk zou de vorm van Zwanenburg in deze periode en de stand op de ranglijst ons voldoende zelfvertrouwen moeten geven, maar………

De wedstrijd werd in gang gezet door 2 spelers van de JO 11-4 en dat was een mooie opsteker….gaaf en trefzeker werd de aanval afgemaakt.

Daarna begon de wedstrijd en van beide kantenwas het een nerveuze start. Alliance was eigenlijk in deze eerste periode van de wedstrijd de bovenliggende partij. Regelmatig kwamen ze goed door op onze helft en was het de verdediging van Zwanenburg die onder aanvoering van Keeper René Jonker de 0 kon houden. Na 25 minuten kwam de thuisploeg meer en meer in het spel en wist met name Nigel Zwarts diverse keren zijn tegenstander het bos in te sturen. Ook werd een doelpunt van Zwanenburg afgekeurd vanwege buitenspel.

Toch was het Alliance wat de score wist te openen. Een bal in ons strafschopgebied werd ongelukkig verwerkt en de kans die daarmee voor de spits van de tegenpartij werd aangeboden, nam hij in dank aan en zo stond de 0-1 op het bord.

Dat maakt Zwanenburg wakker en plotseling gaan de combinaties lukken en is er de snelheid in het spel van de thuisclub. Men is weer bij de les en als bij de bezoekers de deolpuntenmaker geblesseerd het veld moet verlaten is dat voor Zwanenburg het startsein om goed te gaan aanzetten en komt er een Zwanenburgs kwartiertje met in 9 minuten doelpunten van Kevin Verhoeve, Mitch Snijders en Tom van Moorsel. Om de makers niet te kort te doen, even een korte beschrijving. De 1-1 van Kevin Verhoeve kwam na een heerlijke aanval over links en een voorzet van Nigel Zwarts op Steijn Blankennagel, die op zijn beurt Kevin Verhoeve weer wist te vinden. Die wist het helemaal mooi af te maken en te scoren.

De 2-1 was een vrije trap van Mitch Snijders vanaf links die heerlijk in verste bovenhoek van het Alliance doel viel. Of het wel of niet zo was bedacht door Mitch gaan we niet uitzoeken, want de bal was mooiiiiiiii.

De 3-1 was een bal achter het standbeen van Tom van Moorsel  op een voorzet/assist van Kevin Verhoeve.

Zo is het nog voor de rust een geruststellende voorsprong en zou dit in het tweede bedrijf alleen maar moeten worden uitgebouwd.

Helaas werd die hoop niet verwezenlijkt, want het is vooral Alliance wat met man en macht probeert om dichterbij te komen. Sporadisch weet Zwanenburg nog echt gevaarlijk te worden en de verdediging moet echt uitertst scherp blijven om Alliance van scoren af te houden. Ook het optreden van de scheidsrechter maakt het spel er niet beter op en het is vooral de sportieve inzet van beide ploegen die er voor zorgt dat er geen irritaties ontstaan.

Zwanenburg gaat ook steeds meer achteruit voetballen en dat geeft Alliance de ruimte om de druk groter te maken. Vooral de vorm van onze sluitpost zorgt er dan voor dat we de zege over de streep kunnen trekken. In de extra tijd wordt het nog een beetje “billen knijpen”als we een penalty tegen krijgen die door de tegenpartij keurig wordt ingeschoten.

Maar verder dan de 3-2 komen de bezoekers niet en dus zijn de 3 punten weer voor de mannen van ons illustere trainerstrio. Waarvan hulde!!!!!

Man of the Match:

Opnieuw een wedstrijd waarin veel werd gevraagd van de inzet en strijdlust van Zwanenburg. Met name in de 2e helft kwam er veel druk op de verdediging van de thuisploeg en misschien heeft” een scherp kwartiertje” ons dus wel geholpen aan de 3 punten vandaag. Toch zijn de punten voor deze wedstrijd weer naar meer spelers gegaan. Maar de overwinning is voor een groot deel te danken aan onze sluitpost. Hij was weer eens een grote “sta in de weg” voor de tegenpartij. Dus mogelijk een 3+ voor onze keeper ondanks zijn 2 tegendoelpunten waar weinig aan was te doen. De andere punten zijn voor de mannen die de laatste weken al meer in de prijzen zijn gevallen.

.1 (3 punten)   – Steijn Blankennagel, René Jonker, Tom van Moorsel en Nigel Zwarts,

.2 (2 punten)   – Max Brugman, Camiel Kesbeke, Roy von Mauw, Jordy Vierbergen, Jurrian te

Hoonte, Mitch Snijders, Rody Bottelier, Kevin Verhoeve, Zakaria El Johari,

Matthijs Kamminga, en Robin Poelsma,