Technische commissie

Update Technische Commissie

Beste leden, afgelopen maandag is tijdens een informatieavond met een FCP clinic (herkennen en voorkomen van blessures) voor de trainers en teammanagers van onze jeugdteams de KNVB op bezoek geweest. Daarbij is aan ons officieel het lokale jeugdopleiding certificaat overhandigd, omdat wij de her-certificering positief hebben afgerond. Dit is wederom een kroon op het werk van ons programma “Kanjers van Morgen”, en de TC is hier heel trots op.

Tegelijkertijd is er ook een belangrijke mededeling gedaan door onze vicevoorzitter Richard Padt. Er gaan namelijk 4 leden van de huidige TC stoppen met hun functie aan het einde van dit seizoen, te weten de HJO Jordy van der Star, de voorzitter Hans Hopma, de TDT Mitch Snijders en de TDT Jordy Vierbergen. Sinds enkele seizoenen zal dus de huidige bezetting van de TC ophouden te bestaan en zijn we op zoek naar nieuwe aanwinsten die vanaf volgend seizoen 2023/24 het stokje gaan overnemen. René Jonkers en Amy de Jong zullen hun functie binnen de TC gelukkig blijven continueren en voor het bewaken van de rode draad zal Hans Hopma aankomend seizoen nog wel aanblijven als bestuurslid Voetbal Zaken. Voor de HJO-functie zullen we ook extern op zoek gaan, en dit is de functiebeschrijving voor die rol.

Er zijn dus vacatures in de TC, waarbij we naast een nieuwe HJO en een nieuwe Voorzitter ook nieuw bloed nodig hebben voor de afstemming per categorie in de vorm van Onderbouw, Middenbouw en Bovenbouw Coördinatoren.

Wij roepen dan ook iedereen die graag wat meer invloed zou willen uitoefenen op de visie en de invulling van onze jeugdopleiding zich te melden bij de huidige TC leden, of via een mail richting tc@vvzwanenburg.nl, zodat er wat meer informatie gegeven kan worden over wat er dan verwacht wordt in zo’n functie.

Op onze website kan je ook al veel informatie vinden m.b.t. de voetbalvisie en beleidsstukken die de TC in de afgelopen periode heeft geproduceerd. Check bijvoorbeeld deze pagina’s:

https://www.vvzwanenburg.nl/informatie/jeugdplan-kanjers-van-morgen ,en

Hier vind je verscheidene links naar documenten die je meer inzicht geven, zoals o.a. het Voetbal Beleidsplan en het Jeugd Voetbal Beleidsplan.

De tijd is gekomen om het stokje aan nieuw bloed over te dragen, en we zijn ervan overtuigd dat er een heel mooi fundament ligt om op voort te bouwen.

Samen zijn we VV Zwanenburg!