TABA – Zwanenburg – Bijna averij

De laatste wedstrijd voor de winterstop bracht ons opnieuw een ijskoude ambiance en door de late aanvangstijd leek het in de tweede helft bijna een avondwedstrijd met de veldverlichting aan.

Vooraf was de verwachting al dat het een middag zou kunnen worden, waar Zwanenburg zich niet moest laten verrassen en alert moest zijn vanaf de eerste minuut.

Blijkbaar was dat bij de meeste spelers niet binnen gekomen en dus begon Zwanenburg de wedstrijd niet scherp. Vorige week was er bij iedereen de wil om een goed resultaat te behalen. Vanaf de eerste minuut wilden de spelers toen alles in de strijd gooien en de tegenstander een lastige middag bezorgen.

Deze middag was het TABA wat die motivatie vanaf het begin op het veld toonde. Zwanenburg en TABA begonnen in eerste instantie aardig, maar waar de tegenstander de bal snel liet rondgaan, was dat aan Zwanenburg kant niet het geval. Vaak kwamen we te laat of kwamen de passes niet goed aan. In de eerste helft wist TABA het veldoverwicht niet om te zetten in doelpunten. Wel kwamen er enkele grote kansen en het was te danken aan het goede keeperswerk van onze sluitpost dat we voor de rust al niet op achterstand werden gezet. Zwanenburg had kleine kansjes, maar Steijn Blankennagel, Kevin Verhoeve en Nigel Zwarts konden niet tot scoren komen. Zo brak de rust aan met een doelpuntloze 0-0.

Het was echter duidelijk dat Zwanenburg na rust meer agressie moest gaan tonen als we hier met 3 punten wilden vertrekken.

Met de wissel  van Rody Bottelier voor Mitch Snijders leek dat in eerste instantie te lukken, maar de druk op de Zwanenburgse verdediging werd groter en alle zeilen moesten bijgezet worden om een achterstand te voorkomen.

Dit ging goed tot de 70e minuut. Toen wist TABA na slordig spel op het middenveld door te breken en konden ze de 1-0 aantekenen. Vier minuten later in de 74e minuut werd het leed nog groter en werd het ook 2-0. Het zag er op dat moment niet goed uit en de vraag was eerder of TABA nog meer tot scoren zou komen.

Toch gebeurde dat niet en kon Zwanenburg zich oprichten. Of het niet toekennen van een strafschop aan Zwanenburg de omkeer tot stand bracht is niet te zeggen, maar vanaf de 80e minuut leek het wel of Zwanenburg wakker werd. Eerst was het in de 81e minuut  Nigel Zwarts die een inzet na een scrimmage in het doel kon plaatsen. De bal werd op of achter de lijn nog tegen gehouden door een speler van TABA, maar de scheidsrechter kende het doelpunt toch toe. Of hij daarmee het niet toekennen van de penalty wilde goed maken is niet duidelijk, maar het gaf Zwanenburg wel vleugels. Dit bracht ons vier minuten later ook de gelijkmaker. Nigel Zwarts wist na een aanval de bal snoeihard achter de TABA keeper te schieten. Dit was wel een wonderbaarlijke opstanding die bijna te vergelijken was met de wedstrijd van Nederland tegen Argentinië. Daar kwam Nederland ook nog terug tot de 2-2.

Na deze gelijkmaker zette TABA nogmaals aan voor een winnende treffer. Zwanenburg kon nu de verdediging gesloten houden en dus werd averij in deze vreemde wedstrijd toch nog afgewend en kon er met dit gelijke spel nog een punt worden meegenomen uit Amsterdam Oost. We gaan nu in ieder geval met een redelijk goed gevoel de winterstop starten en het afsluitende etentje zal vast en zeker beter hebben gesmaakt dan na een nederlaag.

22 januari gaan we op bezoek bij SV Assendelft en die ploeg zal weer een top instelling van ons vragen.  De mannen uit Assendelft hebben duidelijk de vorm te pakken en wisten de laatste wedstrijd af te sluiten met een 11-1 overwinning op Ankaraspor.

De andere uitslagen van deze ronde waren: Swift-VSV 1-2, TOG-Sp. Krommenie 2-1, Alliance’22-RCZ 2-3, Hercules Zaandam-Nieuw West 2-0.

Man of the Match:

De punten voor de man of the match gaan deze keer naar Nigel Zwarts. Hij begint steeds meer een stempel op het spel van Zwanenburg te drukken en zet dat nu ook om in goals.

Plek 2 is deze keer voor René Jonker en Jordy Vierbergen die wel voorop in de strijd gingen.

De andere spelers krijgen als kerstcadeau nog 1 punt voor de inzet in de laatste 10 minuten.

.1 (3 punten)   – Nigel Zwarts

.2 (2 punten)   – René Jonker en Jordy Vierbergen

.3 (1 punt)       – Camiel Kesbeke, Roy von Mauw, Jurrian te Hoonte, Tom van Moorsel,

Rody Bottelier, Mitch Snijders, Steijn Blankennagel, Martijn Degeling,

Kevin Verhoeve, Zakaria el Johari, Bas Tichelaar,

Score verloop   TABA – Zwanenburg  2-2 (rust 0-0)

rust

Min 70 – 1-0 TABA

Min 74 – 2-0 TABA

Min 81 – 2-1 Nigel Zwarts

Min 85 – 2-2 Nigel Zwarts

Opstelling:

René Jonker(21)-Camiel Kesbeke(2), Roy von Mauw(3, Jordy Vierbergen(4), Jurrian te Hoonte(5) – Mitch Snijders (6)(46e min Rody Bottelier15), Steijn Blankennagel(10) Martijn Degeling(8) (68e  min Tom van Moorsel12)- Kevin Verhoeve(7)(60e min Bas Tichelaar 14) Zakaria el Johari (9), Nigel Zwarts (11)

Res: Max Brugman(1),Tom van Moorsel(12), Bas Tichelaar(14),Rody Bottelier(15), Robin Poelsma (17)

Tot zover de krabbels voor 2022. Zwanenburg staat gedeeld 3e in deze competitie. In 2023 rekenen we dus op een goed vervolg en mooie resultaten van onze mannen.

Prettige Kerstdagen en een Fijne Jaarwisseling.