De vooruitblik 11 – Laatste halte voor de winterstop.

Vooruitblik

De laatste wedstrijd voor de winterstop. Natuurlijk zijn we qua competitie nog niet op de helft. Na de winterstop volgen er vanaf 22 januari nog twee wedstrijden van de eerste helft van het competitieschema. Daarna begint iedereen met de terugwedstrijden.

Afgelopen weekend was natuurlijk een heerlijke middag voor Zwanenburg 1.

De wedstrijd tegen Swift haalden we met heel veel strijd en inzet over de streep en dat betekende weer 3 punten en smullen voor de toeschouwers. Dat laatste was wel een geste van de spelers voor het publiek. De temperatuur had namelijk gevoelswaarde -2 of -3 en de wind maakte het nog kouder. Sommige supporters hadden het gevoel dat ze in een “poolwinter” terecht waren gekomen of je moet wel erg van voetbal houden om nu naar buiten te gaan. Genoeg nu over de ontberingen en geneugten van de Zwanenburgers.

Wat gebeurde er op de andere velden?

SV Assendelft lijkt een moeilijke middag te hebben gehad bij WSV’30, maar gaat toch met de 3 punten naar huis. Verder winnen ook VSV en Hercules Zaandam opnieuw. De overwinning van RCZ is knap, maar wel verwacht. De tegenstander van aanstaande zondag wint overtuigend bij Nieuw West.

De volledige uitslagen van speelronde 10 zijn:

VSV – TOG 4-0

Zwanenburg – Swift 2-1

Nieuw West – TABA 1-4

Ankaraspor – Hercules Zaandam 0-2

WSV’30 – SV Assendelft 3-4

RCZ – Sp. Krommenie 2-0

De laatste ronde voor de winterstop zijn er een aantal leuke wedstrijden. De kraker tussen Swift en VSV zal zeer zeker spannend worden. Swift wil zich herstellen en VSV moet ook winnen om niet verder achter Assendelft te raken. De koploper krijgt Ankaraspor op bezoek en dat moet niet moeilijk worden. Datzelfde geldt voor Hercules Zaandam. Hier komt Nieuw West op bezoek. TOG krijgt bezoek van Sp. Krommenie en dat zou best een “pittig potje” kunnen worden. Ook de wedstrijd van Alliance’22 tegen RCZ kan dit etiket krijgen.

Zelf moeten we naar TABA en gezien hun vorm betekent het dat we aanstaande zondag alert moeten zijn. De ploeg van sportpark Drieburg doet het de laatste weken heel aardig. Winst tegen Alliance’22, WSV’30 en Nieuw West en een gelijkspel bij Ankaraspor. Dus 10 punten uit de laatste vier wedstrijden.  Opnieuw dus een lastige opdracht. Hopelijk is iedereen aan Zwanenburg kant fit en is de vorm er ook weer.

Het complete programma voor speelronde 11 en de voorspellingen zijn:

Swift – VSV 3

TOG – Sp. Krommenie 2

Alliance’22 – RCZ 1

SV Assendelft – Ankaraspor 1

Hercules Zaandam – Nieuw West 1

TABA – Zwanenburg 2

WSV’30 vrij

Zwanenburg speelt 11 december de laatste wedstrijd voor de winterstop tegen en bij TABA.

De wedstrijd begint om 15.00 u. (let op) en de scheidsrechter is dhr. W. Hoek.

TABA is te vinden op sportpark Drieburg, Fizeaustraat 10, 1097 SC Amsterdam

Na de koude middag van vorige week hopen we op beter weer en rekenen we op vele supporters bij de 3e wedstrijd in deze competitie die we in Amsterdam Oost spelen.