Aalsmeer – Zwanenburg ……Een leuke middag

Vooraf aan deze zondag was er enige onzekerheid. Een overwinning lijkt misschien haalbaar, maar het moet nog wel gebeuren.

Na de teleurstellende zondag van vorige was enige terughoudendheid misschien op zijn plaats of misplaatst.

Het team van Zwanenburg begon in een opstelling die op drie plekken gewijzigd was in vergelijking met de basis van vorige week. Camiel Kesbeke en Jordy Vierbergen waren terug van weggeweest en Kevin Verhoeve kreeg vandaag de voorkeur boven Niels Oostwouder.

Nigel Ciebrant en Jurrian te Hoonte ontbraken ook in de basis.

De start van onze mannen was flitsend. Voordat we onze plek langs de lijn hadden ingenomen, wist Steijn Blankenagel al het net te vinden en was het 0-1.

Aalsmeer schrok en leek als verlamd en direct werd de verdedigingslinie versterkt. Een 0-8 nederlaag wilde men vandaag graag voorkomen. Zwanenburg gaat door met aanvallen, maar het geluk en de precisie ontbreken. Aan de andere kant weet Aalsmeer toch sporadisch gevaarlijk te worden en er moet zelfs een keer aan de noodrem worden getrokken. Het gevolg is een vrije trap op een mooie afstand van onze goal. Dit verplicht onze keeper om in actie te komen en de bal naast te tikken.

In de 25e minuut komt Zwanenburg weer dicht bij de goal en wordt Nick de Graaf iets te opzichtig naar de grond gewerkt in het strafschopgebied van Aalsmeer. Dit levert een penalty op en dan weet Jordy Vierbergen meestal wel wat hij moet doen. De bal gaat feilloos in het doel en de 0-2 staat op het bord. Daarna gaat Zwanenburg door met aanvallen. Maar helaas is het vizier van onze aanvallers niet helemaal scherp.

Zo wordt de rust bereikt.

Na rust gaat de wedstrijd op dezelfde wijze verder. Zwanenburg heeft een veldoverwicht en Aalsmeer komt soms in de buurt van ons doel of men weet een schot af te vuren.

Wij houden echter de 0 en invaller Niels Oostwouder vergroot de voorsprong naar 0-3 nadat hij 2 minuten in het veld staat. Daarna loopt Zwanenburg nog uit naar 0-4 en 0-5 door een tweede goal van Steijn Blankenagel en de eerste goal in het eerste van Camiel Kesbkeke.

Daarmee komen de punten bij Zwanenburg en dat is lekker.

De komende weken moeten we voor een verrassing gaan zorgen in de wedstrijden tegen topploegen. Volgende week komt Sp. Martinus op bezoek en de week daarna gaan we naar Swift in Amsterdam.

Man of the Match:

Deze week 6 puntenpakkers en een heleboel belangstellenden voor de punten.

Dat was het verhaal van deze zondagmiddag. Velen dachten in aanmerking te komen en mogelijk is de vraag van Jordy Vierbergen en Rody Bottelier vorige week bij meerdere mannen binnen gekomen. Misschien kun je vragen om punten. Helaas dat feest gaat niet door en dus geen ½ punt voor Robin Poelsma omdat hij wat meer tijd nodig had om warm te lopen. Voor de anderen geldt dat zij of goed hebben gespeeld of nieuw elan gaven of geven aan het team. Vul zelf in wat past en ga vooral zo door

. 1 (3 punten)              – Steijn Blankenagel en Ian Ruijgrok

. 2 (2 punten)                    – Roy von Mauw en Jordy Vierbergen

. 3 (1 punt)                         – Camiel Kesbeke en Niels Oostwouder