Zwanenburg RKDES – Een moeilijke zondag.

De titel boven dit artikel zal bij iedereen denkt het idee geven dat het niet goed gaat met de resultaten van Zwanenburg en dat is ook het geval.

Het begin van de wedstrijd was goed. Nadat onze pupil van de week, Suus van Breugel, de wedstrijd op gang heeft gebracht, begon Zwanenburg voortvarend.

Er komen in het eerste kwartier een paar goede kansen en als we zelf hadden weten te scoren, was de wedstrijd totaal anders was gelopen. Dat geluk had Zwanenburg niet en daarna wist RKDES met anti-voetbal en vooral veel werklust en accuratesse de wedstrijd in 10 minuten te beslissen. In de 15e en 26e minuut scoorde RKDES twee keer. Daarna werd het kort voor rust nog 0-3 en daarmee kon de ploeg uit Kudelstaart in de tweede helft helemaal gaan afwachten en de voorsprong verdedigen.

Natuurlijk was het ontbreken van aanvoerder Jordy Vierbergen, in verband met een schorsing , een aderlating.  Het mag echter niet bepalend zijn voor de wedstrijd. Dat was het vandaag wel. Na de tegentreffers leek het wel of alle energie verdween bij onze mannen.

Het voetbal van RKDES was puur zakelijk en in het geheel niet gebaseerd op ook maar enige vorm van technisch voetbal. De trainer beaamde dat ook halverwege de tweede helft. Hij riep zijn mannen toen toe. “Jongens we gaan niet voetballen” wat wil zeggen dat het uitgangspunt van RKDES in deze 6 punten wedstrijd gewoon duidelijk was. Fysiek en zakelijk degradatie voetbal. Zwanenburg kwam dus, behoudens het eerste kwartier, in het geheel niet in het spel. Zwanenburg had voor de rust ook zomaar nog meer tegentreffers kunnen incasseren, maar goed keeperswerk voorkwam dat.

Het ontbrak Zwanenburg echter het grootste deel van de wedstrijd aan slimheid, felheid en scherpte.

Waar we vorige week tegen ZSGOWMS als een “vechtmachine” de strijd aangingen, werd de ploeg nu gewoon afgetroefd.

Al had er nog een verlenging van 3 uur gevolgd, dan hadden onze mannen  er nog geen doelpunt bij de Kudelstaarters ingeschoten..

Meer kan er niet over worden gemeld.

RKDES pakt ons dit jaar 6 punten af door gewoon felheid en scherpte en het nakomen van de opdrachten die hun trainer ze vooraf meegeeft.

Een tegenstander met een gehavend team met 5 invallers en dan geven we ze zo’n lekker cadeautje mee naar huis. Misschien is er volgende week meer geluk en overtuiging en weten we dan op bezoek in Aalsmeer wel ons normale niveau te halen.

Man of the Match:

Als de keeper bij de spelers met de hoogste score hoort is het vaak een slecht teken en dat is voor deze zondag dus het geval. De 3 punten gaan naar Roy von Mauw en René Jonker en op plek 2 Martijn Degeling en plek 3 is voor Bas Tichelaar en de onfortuinlijke Patrick Selvi. Het was zoeken en volgens “ twee niet speelfit en speelgerechtigden” aan de kant (Rody Bottelier( knieblessure) en Jordy Vierbergen (geschorst) verdienden zij de punten, omdat ze er toch waren. Maar helaas de “beste Stuurlui” krijgen geen punten.

. 1 (3 punten)              – Roy von Mauw  – René Jonker

. 2 (2 punten)                    – Martijn Degeling

. 3 (1 punt)                         – Bas Tichelaar – Patrick Selvi

Score verloop  Zwanenburg – RKDES  0-3 (ruststand 0-3)

Min 15     – 0-1  RKDES – Rick Verkuijl

Min 26     – 0-2  RKDES – Rick Verkuijl

Min 44     – 0-3  RKDES – Indy van Koert

Rust

Opstelling:

Res: Max Brugman (1), Robin Poelsma (17) Thom van Es(12)  Patrick Selvi (14) Kevin Verhoeve (15) Milan Hengeveld (16) Lars van Dommelen ( 13)

Pupil van de week Suus van Breugel met Roy von Mauw en Kevin Verhoeve.