Zwanenburg-VSV …een moeilijke middag!

De wedstrijd tegen VSV was vooraf al ingecalculeerd als een moeilijke wedstrijd.

De tegenstander heeft de wind mee en het loopt allemaal. Zwanenburg blijft moeizaam presteren en heeft het geluk zeker niet mee. Dat maakt het allemaal lastig en als dan ook nog een aantal basisspelers om uiteenlopende redenen ontbreken, wordt het er niet makkelijker op. Vandaag waren er 6 basiskrachten afwezig: Lars van Dommelen, Roy von Mauw, Jordy Vierbergen, Kevin Verhoeve, Zakaria el Johari en Rody Bottelier. De laatste afwezige missen we al enkele weken en gaat deze week onder het mes. Dat Martijn Degeling na  een half jaar stage in het buitenland weer terug was, is dan een meevaller.

Over het geheel gezien hebben de vervangers het niet onaardig gedaan, maar in zijn totaliteit komt de ploeg gewoon kwaliteit tekort en gaat het regelmatig op belangrijke momenten verkeerd.

Ook vandaag gebeurde dat weer. Na  een overtuigende start van onze pupil van de week, Kevin Liu, begonnen we niet eens onaardig. Zwanenburg gaat in ieder geval gedurfd van start en over het algemeen is de ploeg scherp. Maar rond de 20e minuut is er in verdediging een onachtzaamheid en ligt de bal zo maar in het net en is het 0-1.

Daarna komt er toch opnieuw een stuk bravoure bij ons team en zijn er kleine en grote kansen. De bal wil er echter nog niet in. In 28e minuut is er uit het niets zo maar de gelijkmaker. Bas Tichelaar gooit de bal heerlijk in de 16, waar Niels Oostwouder al klaar staat en de bal in een vloeiende beweging achter de keeper van VSV in het doel schiet.

Daarna gaat de Zwanenburgse brigade door, maar weet het de kansjes niet te benutten.

En dan komt de voetbalwet weer om de hoek kijken. Als je zelf niet scoort, doet de tegenstander het wel. Natuurlijk is VSV een maatje te groot en loopt het allemaal goed en weet men elkaar uitstekend te vinden en heeft men een laatste man die een bal ergens kan neerleggen en een spits met een oog voor een doelpunt.

Maar Zwanenburg geeft de wedstrijd eigenlijk in de periode tussen minuut 39 en 42 uit handen. Eerst is er een corner waar onze keeper niet adequaat op reageert en de tegenstander de kans geeft om de bal in het doel te werken en daarna is er van buiten de 16 een prachtige bal in de kruising. Eigenlijk einde verhaal met deze 3-1

Na de rust gaat Zwanenburg wel met behoorlijk wat energie proberen er nog wat van te maken, maar de kansen van onze mannen zijn te klein of sterven in schoonheid en de tegenstander is eigenlijk heer en meester. VSV is ook veel sterker en krijgt veel meer kansen, maar benut de mogelijkheden ook niet en men gaat regelmatig voor eigen eer of roem.

Zo loopt de wedstrijd naar het einde, al moet wel gezegd worden dat het wel steeds feller wordt. De goed leidende scheidsrechter komt echter niet in de problemen. Als in de blessuretijd VSV dan eindelijk de 4e treffer op het bord zet, is het voor deze man met de fluit genoeg en blaast hij voor het laatst.

Zwanenburg is een illusie armer en moet aanstaande donderdag zien op te krabbelen in de uitwedstrijd tegen RCH. Volgende week zondag is er dan opnieuw een moeilijke wedstrijd. Dan is ZSGOWMS onze tegenstander en ook deze ploeg doet bovenin mee en weet het doel makkelijk te vinden.

Man of the Match:

In deze wedstrijd waren er meerdere kandidaten voor de nominatie van man of the match, maar de door een blessure uitgevallen Steijn Blankenagel valt opnieuw in de prijzen en krijgt de punten. Nu maar hopen dat hij er aanstaande donderdag wel bij is.

. 1 (3 punten)              – Steijn Blankenagel

. 2 (2 punten)                    – Jurrian te Hoonte

. 3 (1 punt)                         – Nigel Ciebrant – Niels Oostwouder

Score verloop  Zwanenburg – VSV 1-4  (ruststand 1-3)