De Vooruitblik 9…….even wachten.

Vooruitblik

Natuurlijk was het afgelopen zondag niet echt weer voor de start van de voorjaarscompetitie. Wind en regen maakten het voor zowel spelers, begeleiding als supporters lang niet aantrekkelijk om dit op een vrije zondagmiddag te trotseren.

Het was misschien eerlijker geweest om de punten  te delen, daar beide ploegen de ontberingen moesten doorstaan. Maar dat principe gaat niet altijd op en dus was ons team eens een keer de partij die het geluk aan haar kant had.

We vertrokken uit Spaarndam met en kleine overwinning, 3 punten en “last but not least”, voorlopig kan ik met de borst vooruit door Spaarndam lopen.

Met een goed gevoel keken we ook naar de ranglijst en constateerden we dat Zwanenburg direct een aantal plaatsen naar boven was gegaan in de stand.

Met een goed gevoel en voldoende vertrouwen konden we dus uitkijken naar de volgende wedstrijd. Opnieuw een beladen wedstrijd. RCH uit, lastig en opnieuw sentimenten. Maar  goed achterom kijken is niet altijd verstandig en vanuit het opgedane positieve gevoel

moet deze wedstrijd ook mogelijkheden bieden.

De andere uitslagen van de afgelopen ronde leverden niet echt verrassingen op en dus is het uitkijken naar de topper van de volgende competitierond: VSV – Sp. Martinus

Hieronder staan de uitslagen van de wedstrijden van de afgelopen week.

Alliance’22 – ZSGO/WMS 1-2

Aalsmeer – RCH  afg.

Nieuw West – Swift 1-3

Spaarnwoude – Zwanenburg 0-1

Sp. Martinus – RKDES 2-1

VSV – Ilpendam 3-1

Op dit moment is het niet direct te achterhalen of er inderdaad inhaalwedstrijden zijn geweest in de afgelopen week. In de vooruitblik van volgende week hoop ik daar meer uitsluitsel over te geven.

Komende zondag is er een volledig programma, maar onze wedstrijd is daar door omstandigheden al uitgehaald en verplaatst naar donderdag 10 maart.

Het complete programma voor speelronde 11 en de voorspelling is:

Purmerend – Alliance’22 1

RCH – Zwanenburg afg. naar 10 maart

Swift – Aalsmeer 1

RKDES – Spaarnwoude 1

VSV – Sp. Martinus  3

ZSGOWMS – Nieuw West 1

Er zijn een paar aardige wedstrijden en met mooi weer is het misschien leuk om af te reizen naar Santpoort om daar de topper tussen VSV en Sporting Martinus te gaan aanschouwen.

Fijne zondag en veel voetbalvreugde.