Komend weekeinde wel competitie voor jeugd en senioren (uitgezonderd A-categorie)

De KNVB heeft gisteren besloten om het amateurvoetbal komend weekend voor een deel stil te leggen. Dit naar aanleiding van het besluit van de regering dat in het kader van de coronamaatregelen trainen na 17.00 uur niet meer is toegestaan.
Er is wel een regulier competitieprogramma in de recreatieve competities (B-categorie) voor jeugd en senioren. Teams die niet willen voetballen, kunnen op coulance en medewerking van de KNVB rekenen.

Voor VV Zwanenburg betekent dit dat alle jeugd komend weekeinde en de overige senioren gewoon hun wedstrijd kunnen spelen. Wij zien gelukkig dat er ook voor 17.00 uur veel gebruikt maakt wordt van de mogelijkheid tot trainen door jeugd en trainers.

Voor de prestatieve competities (A-categorie) is er komend weekeinde geen regulier competitieprogramma. Op vrijwillige basis worden wel inhaalwedstrijden gepland om zo het aantal gespeelde wedstrijden per team recht te trekken.
De A-categorie behelst in grote lijnen: mannen veldvoetbal standaard tweede divisie tot en met de vijfde klasse, mannen veldvoetbal reserve hoofdklasse tot en met de reserve derde klasse, mannen veldvoetbal Onder 23 competitie (divisies), vrouwen veldvoetbal Eredivisie vrouwen tot en met de derde klasse, jeugd: JO13 tot en met JO19 divisie 1 tot en met de hoofdklasse.

Nog steeds zal blijven gelden dat onze velden dicht zijn om 17.00 uur en dat er daarna niet gevoetbald kan worden. De teams die voor 17.00 uur willen trainen, dit is mogelijk in overleg.
De kantine van VV Zwanenburg zal zoveel mogelijk geopend zijn.

Iedereen bedankt voor begrip, geduld en succes aan de teams die komend weekeinde mogen voetballen. Samen zijn en blijven wij VV Zwanenburg.

Met vriendelijke groet,

Bestuur VV Zwanenburg

Onderstaande corona maatregelen zijn nog steeds actueel!

Vanaf zaterdag 13 november 18:00 gelden de volgende regels:

1. Tijdens de trainingen alleen de spelers-begeleiding het complex op, betekent dus voor ouders bij het hek je kind afzetten en na afloop weer ophalen. Tijdens trainingen geen toeschouwers.
  2. Voor trainingen geldt dat we liefste zien dat alle leden die trainen op eigen gelegenheid naar ons complex komen. Ben je op de fiets, parkeer je deze buiten het hek en je loopt zo snel mogelijk direct naar je trainingsveld.
  3. Breng je de kinderen: zet ze dan af op de parkeerplaats en wacht ze buiten op. Dit geldt overigens ook voor de wedstrijddagen.
  4. De thuiswedstrijden zullen gaan plaatsvinden zonder thuispubliek, voor het uitpubliek (die bij vv Zwanenburg komen spelen) geldt ook een maximum van 5 begeleiders, deze mogen als chauffeur wel de wedstrijd bekijken
    De coaches, begeleiders kunnen uiteraard wel het VV Zwanenburg complex op.
  5. Voor uitwedstrijden 6×6, 8×8 en 11×11 teams: aantal teamspelers + maximaal 5 begeleiders (inclusief chauffeurs). Laten wij met elkaar het goede voorbeeld geven.
    Eventuele chauffeurs mogen afhankelijk van beleid vereniging overigens ook als toeschouwer blijven kijken, mits de maatregelen van de faciliterende vereniging goed worden gehanteerd. Nogmaals: dit geldt dus alleen bij uitwedstrijden.