Purmerend – Zwanenburg …Een opmaat voor dit seizoen?

Purmerend – Zwanenburg  – Een opmaat voor dit seizoen?

Bij de eerste competitie wedstrijd sprak ik nog van voetbalgogme of de slimheid om de angel uit een wedstrijd te halen. Het resultaat was een gelijkspel.

De wedstrijd tegen Purmerend was van een heel ander niveau en ging meer in de richting van “voetbalarmoede”

Het niveau wat beide ploegen deze middag lieten zien was van een laag niveau en het was bijzonder moeilijk om de bal naar de goede man te spelen of op de plek te krijgen waar het moest.

Dit maakt het waarschijnlijk tot een verhaal met een “donker randje.”

Onze mannen begonnen met een opstelling die voorspelbaar was of redelijk voorspelbaar.

Natuurlijk kan er altijd een andere samenstelling worden bedacht, maar dat is de taak van de technische staf. Joshua von Mauw en Jurrian te Hoonte waren terug van vakantie en ook Niels Oostwouder mocht starten. Patrick Selvi, Kevin Verhoeve en Bas Tichelaar waren afwezig of op de bank.

De start van de wedstrijd was voor Zwanenburg slecht. Voor we als supporters met onze ogen konden knipperen stond Purmerend al met 2-0 voor. Er was geen scherpte en de verdediging inclusief keeper leek nog wel wakker te moeten worden. We werden dus afgestraft door een fel startend Purmerend.

Daarna is het moeilijk voetballen tegen een ploeg die ook niet bol staat van kwaliteit en zich met fel en stevig spel in de wedstrijd probeert te houden.

Zwanenburg richt zich echter op en krijgt langzamerhand meer grip op de wedstrijd. Maar de precisie ontbreekt steeds en daarnaast mist de ploeg dan dus ook een beetje geluk.

De aansluitingstreffer hangt in de lucht maar wil niet komen en Purmerend is effectief en heeft niet veel haast. Kort voor de rust weet Zwanenburg toch een gaatje te vinden in de defensie van de tegenstander en kan Nick de Graaf de 2-1 maken.

Dat geeft ons moed voor het 2e deel van de wedstrijd. Na de rust zijn er aan Zwanenburgse kant twee nieuwe spelers. Zakaria el Johari en Bas Tichelaar komen in de ploeg voor Nigel Ciebrant en Steijn Blankenagel.

De verwachting is dat er in de Zwanenburgse kleedkamer wel wat afspraken over dit 2e bedrijf zijn gemaakt, maar de start is opnieuw niet goed en het is nu te danken aan onze keeper dat de achterstand niet groter wordt. Ook Purmerend oogt niet scherp meer en mist in ieder geval 1x een 200 % kans.

Na 65 minuten moet Purmerend met 10 man verder, omdat de centrale verdediger van de thuisploeg rood krijg na een hele harde ingreep op Rody Bottelier. Vervolgens is het in de 71 e min opnieuw Nick de Graaf die de stand gelijk trekt. Het lijkt er dan op dat Zwanenburg de wedstrijd naar zich toe kan trekken. Dan moet er echter goed worden gespeeld en dat was vandaag dus niet het geval. Aan de kant spreken we dan al over 2 verloren punten als we hier met een gelijkspel vertrekken.

Maar dan gebeurt er iets wat onbegrijpelijk is. In plaats van de remise over de streep te trekken, weet Purmerend in de laatste minuut nog de 3-2 te maken uit een corner en gaat het als overwinnaar van het veld.

Samenvattend kunnen we stellen dat hier weinig meer over te zeggen valt. Het was niet bepaald goed en er zal stevig gepraat moeten worden.

Komende dinsdag spelen we voor de KNVB beker tegen en bij Aalsmeer (za) en volgende week zondag speelt Zwanenburg  voor het eerst thuis en dan is de tegenstander Swift.

Daarna volgt RKDES uit en op 31 oktober krijgen we Ilpendam thuis. Het lijken voorlopig dus hele pittige en zware tegenstanders en we moeten maar afwachten of er snel punten bij komen.

In ieder geval zal het devies zijn om scherp en geconcentreerd en gecontroleerd te gaan spelen en uit te gaan van onze eigen kracht.

Man of the Match:

Deze zondag was het niet eenvoudig en bleek de conclusie dat de 3 punten niet uitgedeeld worden. De 2 punten gaan naar Nick de Graaf en dat heeft alles te maken met de doelpunten. Plek 3 is voor Rody Bottelier die dus samen met Nick de Graaf nog iets boven het  lage niveau uitsteeg.

nominaties.

. 1 (3 punten)              – geen

. 2 (2 punten)                    –  Nick de Graaf

. 3 (1 punt)                         –  Rody Bottelier