Een nieuwe poging – er gloort hoop

Na bijna 1 jaar radio stilte doet de KNVB een poging de voetbalcompetitie weer op gang te brengen. In 2020 werden er in september 3 bekerwedstrijden afgewerkt. Het 1e en het 2e kwamen de poulefase door maar tot een vervolg kwam het door het welbekende virus niet. De competitie ging toen op de laatste zondag van september ook nog hoopvol van start.  Vanaf de eerste zondag van november 2020 werd alles plat gelegd, tot 26 juni dit jaar.

Een paar weken geleden was het nog maar de vraag of er weer sprake van een “normaal” leven zou kunnen zijn. Nederland kleurde donkerrood op de EU kaart hetgeen voor 75% te danken was aan mensen die bang zijn voor een prikkie of om andere redenen buiten de realiteit staan. Ondanks dat gloort er weer hoop. De trainingen zijn voor velen weer begonnen en over twee weken is iedereen weer bezig om zich conditioneel op een nieuw seizoen voor te bereiden.

Terwijl ik voor enkele maanden in Frankrijk vertoef is het mij niet duidelijk wat het oefenprogramma van onze zondagselectie is maar weet wel de indeling van het 1e , 2en 3e elftal voor de poulewedstrijden in de KNVB beker.

Zondag 5 september;

14.00 uur vv Zwanenburg 1     –  Sloterdijk 1

11.00 uur vv Zwanenburg 2     –  Hillegom 2

12.00 uur Zaandijk 2                 –  vv Zwanenburg 3

Zondag 12 september;

14.30 uur SDW 1                       –  vv Zwanenburg 1

11.15 uur DSS 2                         –  vv Zwanenburg 2

14.00 uur vv Zwanenburg 3    –  sv Enkhuizen 2

Zondag 19 september;

14.00 uur DSS 1                         –  vv Zwanenburg 1

11.00 uur ZAP 2                         –  vv Zwanenburg 2

14.00 uur vv Zwanenburg 3    –  JVC 2

Op zondag 26 september begint voor deze elftallen de competitie. De indeling volgt later.