vv Zwanenburg zet (ere)leden in het zonnetje

Tijdens de Algemene Ledenvergadering van 17 april heeft vv Zwanenburg een aantal (ere)leden in het zonnetje gezet. Het was een zeer bijzondere ALV in deze tijd en het bestuur wilde ook heel graag een aantal leden letterlijk en figuurlijk in het zonnetje zetten. Vanwege hun lange lidmaatschap en bovenal vanwege alles wat zij voor de vereniging betekend hebben.

Ereleden

Tot erelid van vv Zwanenburg zijn benoemd Hein Buijs, Willem Griffioen en Gé Nibbering. Alle drie al ruim 50 jaar lid van vv Zwanenburg (of voor de fusie lid van Halfweg of NAS) en alle drie met een zeer ruime staat van dienst bij de club. Tijdens de ALV hebben zij het welverdiende speldje en het bordje ontvangen.

Daarnaast heeft het bestuur van vv Zwanenburg besloten om een aantal mensen te benoemen tot Zilveren Strijder en tot Ridder van vv Zwanenburg. Zilveren Strijders zijn mensen die meer dan 25 jaar lid zijn van de club en één of meer bijzondere prestaties hebben geleverd. Leden die meer dan 40 jaar lid zijn van de club ontvangen tijdens de ALV het bordje ‘Ridder van vv Zwanenburg.’ Een replica van het bordje zal worden opgehangen in de kantine.

Ook nieuw dit jaar is de jaarlijkse prijs voor een vrijwilliger die in het desbetreffende verenigingsjaar een zeer bijzondere prestatie heeft geleverd voor de club. We hebben de prijs vernoemd naar de bekendste vrijwilliger van vv Zwanenburg. Ieder jaar zal de Rien Kruijt Trofee worden uitgereikt.

Zilveren Strijders

Tijdens de ALV zijn Richard Buijs en Loet Piels tot Zilveren Strijder benoemd. Richard is al sinds jaar en dag trouw op maandag en vrijdag aanwezig als lid van de onderhoudsploeg. Loet was jarenlang onderdeel van het bestuur en was jarenlang verantwoordelijk voor het reilen en zeilen van de kantine. Hij was helaas verhinderd om zijn bordje in ontvangst te nemen, maar hij zal deze snel ontvangen.

Ridders van vv Zwanenburg

Leden die meer dan 40 jaar lid zijn van de vereniging ontvangen het bordje ‘Ridder van vv. Zwanenburg’. Dit is een nieuwe categorie dus tijdens de ALV heeft een relatief grote groep leden dit bordje ontvangen.

Tot Ridder zijn benoemd Lex von Mauw, Bert Kranenburg, Jos Uildert, Frans Lücke, Hans Bottelier, Rob van Tooren, Nico v/d Hoek, Robin Heemskerk, Marc Overboom, Ton Kauffman, Richard Griffioen en Richard van de Burg.

De Rien Kruijt Trofee

Dit jaar reiken wij de Rien Kruijt Trofee uit aan Arie Bliek. Arie is al jaren betrokken bij de club. Dit jaar is hij gestart als lid van de onderhoudsploeg. Daar zijn we als vereniging uiteraard zeer blij mee. Hij is dit seizoen ook begonnen met het overnemen van de taak ‘lijnen trekken’. Dat werd al jaren door Rien gedaan. Arie was helaas niet aanwezig op de ALV. De trofee wordt op korte termijn aan hem uitgereikt.

Rien met de naar hem vernoemde trofee