Roek van Wieringen overleden.

Op 83 jarige leeftijd is gisterenochtend Roek van Wieringen overleden. Hoewel Roek al enige tijd ziek was, is hij rustig ingeslapen na een hartstilstand. Het is nog niet zo lang geleden dat zijn broer Jan heenging.

Roek is in 1947 op 10 jarige leeftijd bij Lijnden begonnen met voetballen. Op 15 jarige leeftijd werd hij geselecteerd voor het Amsterdams jeugd elftal. Toen hij 17 jaar was kreeg hij een contract van Blauw Wit aangeboden. Omdat hij nog minderjarig was moesten zijn ouders tekenen. Roek werd samen met nog iemand anders de jongste semi – prof van Nederland. Na zijn actieve voetbalcarrière werd Roek trainer bij diverse Amsterdamse clubs en na enkele jaren bij de zaterdagtak van NAS. Hij werd met NAS in zijn eerste jaar kampioen met het 1e én het 2e van de zaterdag en legde in de drie jaar dat hij trainer was van de selectie, de basis voor verdere successen. Vervolgens begeleidde Roek nog drie jaar de veteranen van NAS. Daarna werd hij vrijwilliger en was op de woensdagavonden en ook regelmatig in het weekend in de keuken actief. Na de fusie heeft hij zeker 10 jaar lang met een vaste ploeg, waaronder zijn dochter, eens per maand bardiensten gedaan. Hij bleef het voetbal van vv Zwanenburg volgen en was nog tot voor kort langs de lijn waar te nemen. Hij volgde de verrichtingen van zijn kleinzoon Stijn, die in de selectie speelt, in het bijzonder.

Wij wensen de familie sterkte met het verlies van Roek.

Arie Keuning