De Vooruitblik voor 8 maart ….een streekderby.

Vooruitblik

Na de heerlijke en overtuigende overwinning van afgelopen zondag is het natuurlijk een fijne week geweest. Daar kwam nog bij dat verscheidene concurrenten punten lieten liggen en dus staan we er goed voor. De komende 3 weken zijn echter wel belangrijk voor de Zwanenburg trein.  Eerst komende zondag tegen Spaarnwoude en daarna het lastige Voorschoten’97. Een ploeg waar we in de eerste helft van het seizoen de punten aan moesten geven. Daarna volgt op 22 maart een hele zware wedstrijd tegen Bloemendaal. Het worden dus leuke weken.

Alle uitslagen van zondag 1 maart:

Aalsmeer – Sp. Leiden 2-2

Alliance’22 – De Kennemers 3-1

RKDES – Nicolaas Boys 0-3

Spaarnwoude – Bloemendaal 1-2

VVH/Velserbroek – Zwanenburg 0-4

VSV – Voorschoten’97 3-0

WVC – Van Nispen 1-1

Komende zondag zijn er weer enkele leuke ontmoetingen. Met name de wedstrijden van RKDES, VSV en VVH/Velserbroek zijn voor ons belangrijk. Natuurlijk moet Alliance ook niet te dicht in de buurt komen, maar deze ploeg zal komende zondag echt wel de punten veroveren. Voor RKDES is het belangrijk om nu niet opnieuw tegen verlies op te lopen, maar dat geldt ook voor De Kennemers. Beide ploegen zullen er dus alles aan doen om te winnen. De ploeg uit Beverwijk schat ik echter iets hoger in en daarom dus toch een kleine overwinning. VSV gaat een makkelijke zondag tegemoet en VVH/Velserbroek krijgt het opnieuw zwaar. Bloemendaal zet alles op een promotie naar de 2e klasse en moet daarin ook blijven letten op de nummer 2 De Kennemers. Hoe VVH/Velserbroek de gelederen gaat sluiten en een kwalitatief goed elftal op het veld gaat brengen is een opdracht voor de trainer. Deze zal bovendien achter het hek of vanuit de kantine de wedstrijd moeten volgen, daar ook hij op een overdreven rode kaart werd getrakteerd.

Voor onze mannen gaat het er ook om spannen. Natuurlijk is Spaarnwoude een tegenstander die bedwongen moet kunnen worden, maar het regiogevoel gaat wel meespelen en dus is het ook opletten. We gaan er echter vanuit dat aanvoerder Jordy Vierbergen zijn mannen meeneemt in de flow. Hij moet de opgaande lijn in zijn vorm vasthouden en opnieuw voor de 3 punten gaan in de strijd om de gouden schoen.

Op dit moment staat hij  op plek 1 en volgens mij wil hij die prijs dit seizoen in zijn prijzenkast zetten. Dus een “grote duim” voor onze aanvoerder.

Ook de flankspelers Nick de Graaf en Joshua von Mauw zijn in vorm en natuurlijk is Niels Oostwouder ook een sterkhouder. Daarbij dan een goed draaiend middenveld met de wekelijkse uitblinkers Rody Bottelier en Martijn Degeling en een solide defensie met de twee senioren, Robin Poelsma en René Jonker als leiders en een heerlijke voorstopper in Nigel Ciebrant. Natuurlijk is het spannend in deze defensie, want wie gaan er spelen. Camiel Kesbeke en Jurrian te Hoonte zijn ook al weken in goede doen en daarnaast is Justin Schouten heerlijk bezig als laatste man. Maar ook Terry Bergisch klopt op de deur.

Een leuke opgave dus voor het succesvolle technische duo; Robert van Boxel en Richard Griffioen.

We gaan het zien zondag, maar spannend zal het zeker worden.

Het  volledige programma voor 8  maart.

Alliance – Aalsmeer -1

Van Nispen – Voorschoten’97 -3

RKDES – De Kennemers -2

Spaarnwoude – Zwanenburg -2

VSV – Sp. Leiden -1

VVH/Velserbroek – Bloemendaal-2

WVC – Nicolaas Boys -3

Onze wedstrijd begint om 14.00 uur en de scheidsrechter is Vally Karagantcheff. De plaats van handeling is: Sportpark Spaarnwoude, Ringweg 12a, 2064 KE.

Uiteraard hopen we dat velen de weg weten te vinden naar Spaarndam ?

Tot zondag