De vooruitblik voor 26 januari…..uit de winterslaap !

Vooruitblik

De winterstop is aanstaande zondag echt verleden tijd. Natuurlijk heeft de selectie geen vakantie gehad tot week 4. Op zaterdag 4 januari was er tijdens het trainingskamp al weer een oefenwedstrijd tegen VV Echt. 11 januari kwamen de mannen van Zwanenburg 1 in actie op een koud Sportpark Spieringerhorn om DWS te bestrijden. Op dinsdag 14 januari werd er in het kader van de 1/8 finales van de Mid West Cup gespeeld tegen en bij Stormvogels in IJmuiden. Afgelopen zondag 19 januari  was de tegenstander DSS. Uiteindelijk werd er in de laatste wedstrijd eindelijk een overwinning behaald.

De andere wedstrijden gingen helaas verloren, wat ook inhoudt dat het avontuur in de Mid West Cup dit jaar geen mooi vervolg kreeg en de ploeg al uitgeschakeld is.

De uitslagen van de oefenwedstrijden:

VV Echt – Zwanenburg  5-4

DWS – Zwanenburg  3-0

Stormvogels – Zwanenburg 3-1

DSS – Zwanenburg 3-5

Vorig weekend was er nog een beperkt inhaalweekend en mocht VSV in het veld komen tegen Sporting Leiden. Door de winst van VSV moest Zwanenburg een plekje inleveren op de ranglijst en zo staan we nu 6e .

De uitslagen van zondag 19 januari:

Sp. Leiden – VSV 0-5

Het eerste volledige programma van 2020 geeft op zich wel een aantal leuke ontmoetingen.

Zo mag De Kennemers zij december dip wegspelen bij VSV en gaat Bloemendaal op bezoek in Aalsmeer.

Zelf kunnen we profiteren van een nederlaag van VSV en dan weer boven de ploeg uit Velsen/Santpoort uitkomen. Onze tegenstander is Sporting Leiden. Op dit moment afgetekend  de  rode lantaarndrager van de afdeling. In principe moeten de 3 punten dus op de Populierenlaan blijven, maar dat wil ik eerst wel even zien. In de wedstrijd tegen DSS vielen er veel spelers uit met blessures. Of de oorzaak lag in het feit dat er op zaterdagavond een feestje was in de kantine, durf ik nu niet te zeggen, maar hoop ik wel. Zijn de blessures ernstiger dan is het afwachten wie er in het veld gaan starten in de basisopstelling. Dat is dus nog even een vraag

Het volledige programma voor 26 januari.

FC Aalsmeer – Bloemendaal 2

VSV – De Kennemers 2

Alliance’22 – Nicolaas Boys 1

RKDES – Van Nispen 1

Spaarnwoude – Voorschoten’97 1

VVH/Velserbroek – WVC 1

Zwanenburg – Sporting Leiden 1

Zondag een thuiswedstrijd met als pupil van de week: Zev Grasman.

De wedstrijd begint om 14.00 uur en de scheidsrechter is ……………….?