Een mooie kerst voor Zwanenburg

Op basis van de resultaten van de voorgaande wedstrijden werd er verwacht dat het opnieuw een spannende wedstrijd zou worden in Nieuwveen. Alle ploegen staan redelijk dicht bij elkaar en de ploeg uit Nieuwveen had in de laatste 5 wedstrijden 12 punten gepakt.

Voor een deel winst tegen zwakkere broeders, maar ook ploegen waar onze eigen mannen het lastig mee hadden. We waren dus gewaarschuwd, want een ongeluk zit dikwijls in een klein hoekje. En als je denkt dat het klaar is, komt de tegenstander terug en is het laatste half uur lastig. We weten er na vorige week alles van.

Daar komt bij dat er wederom op echt gras moest worden gespeeld. Dat brengt vreemde capriolen van de bal met zich mee. Hoe gaat deze laatste wedstrijd voor de winterstop dus aflopen.

De voorbereiding verliep niet voor iedereen even prettig, waardoor de uitblinker van de laatste weken, Camiel Kesbeke, op de bank moest plaatsnemen.

Robin Poelsma mocht de vrij komende plek invullen en deed dat heel goed.

Eigenlijk zijn de meeste opmerkelijke feiten dan al op papier gezet.

Nicolaas Boys was vanaf de eerste minuut een gewillig slachtoffer. Zwanenburg had snel greep op de wedstrijd en Nicolaas Boys speelde heel doorzichtig alleen met lange ballen.

Verdedigend was men erg slordig en de keeper was angstig en niet gelukkig. Het was jammer dat Zwanenburg ook veel mee ging doen in het rommelige spel. Voor rust liep de ploeg van Robert van Boxel en Richard Griffioen makkelijk uit naar een 0-3 voorsprong. Met name de 0-2 van Kevin Verhoeve was van een bijzondere schoonheid. Een heerlijke actie op links wist hij af te ronden door de keeper op het verkeerde been te zetten en de bal tussen hem en de paal in het doel te plaatsen.

Daarvoor en daarna maakten Jordy Vierbergen en Niels Oostwouder de 0-1 en 0-3.

Bij 0-1 scoorde Nicolaas Boys nog een doelpunt, maar voorafgaand was de bal al een meter achter de doellijn geweest. Het geklungel in de verdediging van Zwanenburg werd dus niet afgestraft en tegelijk was alle scherpte van Nicolaas Boys daarmee eigenlijk wel voorbij.

Het was allemaal niet spectaculair en wanneer men vandaag wel iets wilde proberen, was daar onze sluitpost. Keeper René Jonker wilde vandaag de 0 houden en bleef dus scherp tot het eind.

Jammer genoeg kon dat niet worden gezegd over de tweede helft van een aantal veldspelers.

Ja, men gaf weinig weg, maar als we vandaag met dubbele cijfers ons doelgemiddelde hadden kunnen opkrikken was dat lekker geweest en had dat zomaar plaats kunnen vinden. Maar dat mocht niet zo zijn. Veel werd er gecreëerd, maar veel werd er ook niet afgemaakt. Heel veel kansen stierven in schoonheid.

Een beetje jammer en het had erg leuk geweest om de kou een beetje te vergeten.

Het slotakkoord voor de winterstop voelt echter zo lekker, dat het veel compenseert.

Een mooie plaats in de subtop op plek 5 of 6 (afhankelijk van winst van VSV in de inhaalwedstrijd tegen en bij Sp. Leiden) en een heerlijk gevoel.

Met dit gevoel moet de tweede seizoenshelft ook fijn worden en een prima opbouwjaar worden.

De Nababbel

Deze keer valt er niet zo veel na te tafelen. Zwanenburg doet vandaag weer wat men verwacht en gelukkig komt mijn voorspelling niet uit. De wedstrijd is makkelijker dan verwacht en de concurrentie laat ook punten liggen. De Kennemers verliest opnieuw. Nu is Spaarnwoude in Beverwijk te sterk. Ook RKDES laat zich weer verrassen. VSV is thuis veel slimmer.

Bloemendaal heeft de vorm te pakken en wint nu met 8-0 van Sp. Leiden.

Alle uitslagen hieronder op een rijtje:

De wedstrijden 15  december:

Bloemendaal – Sp. Leiden 8-0

De Kennemers – Spaarnwoude 1-3

Nicolaas Boys – Zwanenburg 0-3

Van Nispen – Aalsmeer 4-0

Voorschoten’97 – VVH/Velserbroek 0-3

VSV – RKDES  4-1

WVC – Alliance’22 1-3

Man of the Match:

Deze laatste wedstrijd voor de winterstop weer wat  “X-mas” presents.

Punten voor alle spelers, maar wel een verdeling naar verdienste of saluut.

. 1 (3 punten )                   –  Jurrian te Hoonte, Robin Poelsma, Rick van Veen en Kevin Verhoeve

. 2 (2 punten)                    –  Nigel Ciebrant, Martijn Degeling, René Jonker en Niels Oostwouder

. 3 (1 punt)                         –  Terry Bergisch, Rody Bottelier, Nick de Graaf, Joshua von Mauw, Justin

Schouten, Jordy Vierbergen en Max Brugman, Camiel Kesbeke en Zoey de

Jong.

Score verloop   Nicolaas Boys – Zwanenburg  0-3 (ruststand 0-3)

10e min 0-1         Jordy Vierbergen

36e min 0-2         Kevin Verhoeve

44e min 0-3         Niels Oostwouder

Res:  Max  Brugman (1), Camiel Kesbeke (2),Nick de Graaf (13) Rick van Veen(14),

René Jonker(21), Robin Poelsma(17) ,Terry Bergisch (3) Nigel Ciebrant (4), Jurrian te Hoonte (5)) – Rody Bottelier(6) ,Jordy Vierbergen (10)(75e min Justin Schouten 15), Martijn Degeling(8)  – Joshua von Mauw (7)(70e min Rick van Veen 14), Niels Oostwouder (9)  Kevin  Verhoeve (11)(65e min  Nick de Graaf 13) Justin Schouten (15), Zoey de Jong (16).