De vooruitblik voor 15 december….het toetje.

Vooruitblik

Zondag 8 december was weer een heerlijke dag. Winst voor Zwanenburg 1 en 2. Met name de prestaties van Zwanenburg 2 zijn verbazingwekkend en eigenlijk onverwacht.

Komende zondag een kraker tegen de medekoploper.

Zwanenburg 1 doet het ook goed en we kunnen met elkaar tevreden zijn. Er is geen zorg ten aanzien van  een dreigende degradatie en de ploeg kan tijdens dit seizoen groeien en meer leren van de kwaliteiten van ons trainersduo. Het trainersduo straalt vertrouwen, rust en stabiliteit uit en dat zijn drijfveren om een team beter te laten functioneren. Het team werkt goed, het spel is over het algemeen aantrekkelijk en in principe is er een positieve coaching in het veld. Een mooi resultaat. Natuurlijk is het jammer dat enkele spelers, in de concurrentiestrijd, hebben besloten dat plezier en fitheid niet meer voldoende zijn om door te gaan. Tim Hollander en Rick van Veen zijn of gaan op een lager niveau spelen. Dat is jammer, omdat het ook nog eens aanvallers zijn. Die hebben we niet in grote aantallen, maar beslissingen dienen gerespecteerd te worden en er komt natuurlijk ook nieuwe aanwas vanuit de jeugd en die kan groeien op dit niveau.

Het afgelopen weekend was qua resultaten best prettig.  Zelf werd er gewonnen en van de concurrenten verloor Alliance van Voorschoten. Ook De Kennemers verloor en morste de eerste punten en een ongeslagen kampioenschap is dus niet meer aan de orde.

Verder was de zege van Nicolaas Boys bij VVH/Velserbroek opvallend en in ieder geval een waarschuwing voor onze mannen.

De uitslagen van zondag 8  december:

Aalsmeer – VSV 0-1

Alliance’22 – Voorschoten’97 0-1

Bloemendaal – De Kennemers 1-0

Spaarnwoude – RKDES 3-4

Sp. Leiden – WVC  afg.

VVH/Velserbroek – Nicolaas Boys 0-1

Zwanenburg – Van Nispen 3-1

Het laatste weekend van 2019 voor ons keurkorps kan dus een lastige opdracht worden. Nicolaas Boys staat in het rechterrijtje op plek 9 met 13 punten. Het verschil met Zwanenburg is echter maar 4 punten en daarmee staan wij op plek 5. In de voorspelling zet ik onze mannen op een 3. Een andere bijzondere wedstrijd is VSV – RKDES. Verder zijn er normaal gesproken niet echt spannende potjes, maar mogelijk houden Van Nispen en Aalsmeer elkaar in evenwicht in De Zilk. De andere voorspellingen staan hieronder.

De wedstrijden 15  december:

Bloemendaal – Sp. Leiden 1

De Kennemers – Spaarnwoude 1

Nicolaas Boys – Zwanenburg 3

Van Nispen – Aalsmeer 3

Voorschoten’97 – VVH/Velserbroek 2

VSV – RKDES 3

WVC – Alliance’22 2

Zondag dus de laatste wedstrijd voor de winterstop en we gaan weer voor een verre reis naar Nieuwveen. Op het sportpark van Nicolaas Boys aan de W.P. Speelmanweg 1a, 2441 CA,  gaat ons “vlaggenschip” om 14.00 uur het veld in om tegen de plaatselijke trots de afsluiting van deel 1 te spelen.

De scheidsrechter is dhr. L Wagner

Zwanenburg 2 speelt zondag uit tegen SDZ 2 om 11.30 uur.

Vorige week werd er gewonnen uit en bij Abcoude en dus is de ploeg van de heren Von Mauw en Kooter weer op plek 1 terug. Wel gedeeld met tegenstander SDZ. Het wordt dus echt een spannende wedstrijd “om des keizers baard”

Waar u ook gaat….Veel voetbalplezier en daarna Prettige Kerstdagen en een Goede jaarwisseling.