Een ongelukkige nederlaag

Een ongelukkige nederlaag.

Deze zondag  kon een beeld geven van de krachtsverhoudingen in jet linkerrijtje.

Helaas is dat ook wel waarheid geworden, maar niet in het voordeel van onze eigen ploeg. Natuurlijk is er met een wedstrijd minder nog steeds mogelijkheid om op plek 4 te komen, maar voorlopig hebben naast De Kennemers nu ook VVH/Velserbroek en Bloemendaal  enige afstand genomen.

De thuiswedstrijd tegen de ploeg uit Velserbroek gaf echter een beeld van een sterker Zwanenburg met qua veldoverwicht zeker een hoger percentage balbezit, maar de zorg blijft het benutten van kansen en het afdwingen van geluk.

De wedstrijd begon goed en onze pupil van de week, Bart van den Bos,  gaf direct het goede voorbeeld.

Zwanenburg begon ook  goed en eigenlijk liep het naar verwachting. De verdediging had spits Hurkmans goed door en gaf hem weinig ruimte en aanvallend waren er regelmatig goede intenties. Langs de kant groeit het vertrouwen en eigenlijk lijkt de tegenpartij een te nemen horde.

Na 25 minuten resulteert dit in een verdiende voorsprong. Uit een goed genomen corner van Jory Vierbergen weet Jurrian te Hoonte de keeper van VVH/Velserbroek met een kopbal te passeren.

Maar dit is de enige keer dat de sluitpost van de bezoekers wil capituleren. De rest van de middag ligt hij overal voor of weet op de goede plek te zijn.

Ook heeft VVH/Velserbroek een speler die weet hoe je een scheidsrechter een beetje naar je eigen ploeg  moet laten fluiten. De nummer 11 van de tegenpartij heeft overal advies over voor de scheidsrechter en ook al kunnen we de fluitist niet echt op foutjes betrappen, het voordeel valt telkens net wat meer uit in het voordeel van de bezoekers. Dat zorgt er ook voor dat VVH in de 36e minuut een penalty krijgt en de gelijkmaker op het bord kan zetten.

Dezelfde nummer 11 weet het buitenkansje feilloos te benutten en dan begint het weer van voor af aan.

Met een gelijke stand gaan we rusten en ook in de tweede helft gaat het spel heen en weer. Lange tijd lijkt het dan ook op een gelijkspel uit te draaien. Beide sluitposten zijn de situaties steeds de baas en de meeste mensen kunnen zich ook wel vinden in een puntendeling.

Maar helaas is het wederom de wet van het wel of niet benutten van kansen. Waar Zwanenburg de mogelijkheden niet weet om te zetten of net niet het geluk heeft of de leidsman niet in het voordeel wil fluiten. Daar heeft de tegenpartij wel dat beetje geluk. Een diepe bal valt tussen de verdediging en keeper en waar Zwanenburg niet goed staat en  niet afdoende ingrijpt , is het VVH/Velserbroek wat wel  in de bal gelooft en even te slim is en onze keeper ook het nakijken geeft. Het is dan 1-2. Helaas een misrekening, maar wel met een teleurstelling als gevolg. Wat Zwanenburg daarna in de laatste 20 minuten  nog wil doen…..het lukt niet meer en dus blijft de stand op het bord en gaan de bezoekers na 90 minuten met winst van het veld.

De nababbel:

Dat het vandaag niet eenvoudig zou zijn, was vooraf al duidelijk. Natuurlijk staan beide ploegen in het linkerrijtje, maar VVH/Velserbroek had net iets meer slimmigheid. Het veldoverwicht was voor onze mannen, maar  Zwanenburg  kon het opnieuw niet afmaken. Ook lag de keeper van  VVH/Velserbroek bij de grote kansen  net 1x  meer in de weg dan onze sluitpost. En dus was het geluk en de winst voor de bezoekers. Een gelijkspel had meer op zijn plaats geweest en had de verhoudingen beter weergegeven, maar dat is en blijft voetbal.

Volgende week op naar Bloemendaal. Dat is nu de nummer 2 in de ranglijst. Daar moeten we maar weer opnieuw voor een verrassing gaan zorgen en hopelijk komen er weer een paar te laat, want dat helpt een beetje.

Man of the Match

De punten gaan deze keer opnieuw naar mannen die met name het verdedigende blok vormen.

Waarbij de opmerking gemaakt kan worden dat met name Melle de Graaf het verdedigend goed deed tegen de lange spits van VVH/Velserbroek en hem samen met Rody Bottelier goed in bedwang kon houden.

. 1 (3 punten )                   – Melle de Graaf

. 2 (2 punten)                    – Jurrian te Hoonte , Rody Bottelier

. 3 (1 punt)                         – Davy Buijs

Score verloop    Zwanenburg –VVH/Velserbroek   1-2 (ruststand 1-1)

25e min                1-0         Zwanenburg                      – Jurrian te Hoonte

36e min                1-1         VVH/Velserbroek           – Donovan Mijnals

Rust

77e min                1-2         VVH/Velserbroek           – ?

René Jonker(21), Roy von Mauw (2),Melle de Graaf(3) Rody Bottelier(4 ,(80e min Terry Bergisch 12), Jurrian te Hoonte(5), – Davy Buijs (6)75e min Mitch Snijders (15), Jordy Vierbergen (10)  Justin Schouten (8), – Kevin Verhoeve (7), Rick van Veen (9)(80e min Joshua von Mauw 14), Nick de Graaf (11)

Res:  Jack Buijs (1), Terry Bergisch (12), Robin Poelsma(13) ,  Joshua von Mauw (14) Mitch Snijders(15),

Pupil van de week Bart van den Bos met Jurrian te Hoonte (L) en Nick de Graaf (R)