Het 6 puntenweekend

De 3e wedstrijd in competitieronde 4 was een “BK” wedstrijd. Dan vraagt u zich af wat dit dan weer betekent. Nou niets meer en minder dan een “Billen knijp” wedstrijd.

De eerste helft was eigenlijk enorm saai en het aankijken niet waard. De openingsactie van Pupil van de Week – Finn de Vries, was in de eerste 20 minuten één van de weinige hoogtepunten.

Het spel golfde wel op en neer en beide ploegen probeerden te voetballen, maar het zag er niet uit.

Aan Zwanenburg kant is men niet gelukkig in de passing en acties en zijn de keuzes ook niet altijd goed. Alliance is in het begin zeker meer op de Zwanenburg helft en er is dus aan de kant bij de supporters weinig vertrouwen op een goed resultaat. Onze buitenspelers proberen wel gevaarlijk te worden, maar de acties lopen vaak dood en er zijn maar heel kleine kansjes. In de 30e minuut wordt de thuisploeg wat brutaler en is het spel meer op de helft van Alliance. Een bal van links wordt door Justin Schouten voorlangs geschoten en had zeer zeker meer mogen opleveren. Maar in het geheel is er weinig over de eerste helft te vertellen en zo bereiken beide ploegen de rust met een 0-0.

Na de rust heeft het in de kleedkamer van Zwanenburg blijkbaar een beetje geknetterd. De thuisploeg komt voortvarend uit de startblokken en Nick de Graaf gaat goed door en zijn voorzet bereikt Kevin Verhoeve. Die wil van alles, maar dat wil niet helemaal en toch raakt hij de bal zo danig dat de keeper van Alliance de bal uit het doel moet halen. Het is dan misschien niet mooi, maar wel doeltreffend en zo staan we dus in minuut 46 op 1-0. Dan lijkt er wel een Zwanenburgs kwartiertje te komen en is er beter voetbal te zien. Dat levert uiteindelijk de actie van de dag op in de 56e min. Een actie van Nick de Graaf besluit hij met een assist op Justin Schouten en die weet schitterend te scoren. Het is dus 2-0 en eigenlijk had het 3-0 moeten zijn als de keeper van Alliance niet in de baan van een kanonskogel van Nick de Graaf was gaan liggen. Maar toch een lekkere voorsprong en duidelijk op weg naar de eerste 3 punter.

Maar dat loopt even anders. Op de een of andere manier sluipt de angst weer in de ploeg en gaat men achteruit voetballen. We komen er mondjesmaat uit, maar de druk van Alliance wordt groter.

Met name hun nummer 14, die is ingevallen voor oud Zwanenburg speler, Dennis Loogman, is een ware plaag. Hij weet ook de 1-2 te scoren. Een ingezette bal wordt door onze keeper niet goed verwerkt en ondanks een laatste poging het gevaar te keren, weet Alliance de bal in het doel te plaatsen in de 63e minuut.

Er is dan nog zeker een half uur te spelen en Alliance ruikt mogelijkheden. Dit brengt ook wissels met zich mee aan beide kanten. Bij Zwanenburg wordt de zeer sterk spelende, maar moegestreden Davy Buijs, vervangen door Zoë de Jong. Hij mag de rol over gaan nemen. Ook volgt er nog een defensieve wissel De goed spelende Rody Bottelier wordt vervanger door de langere Nigel Ciebrant die het gevaar van de nummer 14 met frisse energie mag gaan bestrijden. Dat lukt in het laatste half uur prima en met een kwartier te gaan, komt ook Robin Poelsma nog in de ploeg. Kevin Verhoeve was niet helemaal fit begonnen aan de wedstrijd en was na 75 minuten echt “uitgespeeld”. Dat hij kon terugzien op een goede wedstrijd in een goede serie, moge duidelijk zijn. Doelpunten en assists en gevaarlijk. Ook de linkerspits doet zijn werk redelijk goed, maar is niet altijd even gelukkig.

Er zijn wel diverse geslaagde acties Nick de Graaf te noteren, maar iets meer geluk zou fijn zijn bij de acties en rushes.

Waar Zwanenburg defensief wisselt is het aan Alliance kant met name aanvallend.

Gelukkig kan Zwanenburg de storm van Alliance weerstaan in het laatste deel van de wedstrijd, maar het was dus “billen knijpen” en niet zo van “we doen het even”. Maar bij het laatste fluitsignaal van scheidsrechter Hoek, zijn de punten toch voor Zwanenburg en is de eerste overwinning een feit.

Een lekker resultaat en je doet direct op een andere manier mee en gaat ook met een ander gevoel naar de 1e uitwedstrijd.

De nababbel:

Een heerlijk weekend voor alle Zwanenburgse supporters. Winst voor 1 en voor 2. De heren hebben zich dus echt aan de afspraken gehouden en dat is mooi voor de stand van beide teams en het vertrouwen. Voor het 2e was het de tweede overwinning en zij staan nu met 6 punten in de middenmoot aan de bovenkant. Het eerste staat ook middenin, maar dan iets lager en het zou mooi zijn als de lijn volgende week kan worden doorgetrokken. Dan gaan we op bezoek bij FC Aalsmeer en komen we echt de eerste ploeg tegen uit de ”Zuid-Hollandse” groep. We rekenen ons nog niet rijk, maar we gaan wel een beetje uit van een positief resultaat.

Man of the Match

De man of the match had bijna een andere titel gekregen, maar dat is niet juist. Dus toch de punten voor de uitblinkers van vandaag. Maar foutjes waren er ook. Toch hieronder de uitslag

. 1 (3 punten ) – Jurrian te Hoonte en Davy Buijs

. 2 (2 punten) – Melle de Graaf, Camiel Kesbeke, Justin Schouten, Kevin Verhoeve en Jordy

Vierbergen

. 3 (1 punt) – Nigel Ciebrant en Nick de Graaf

Score verloop Zwanenburg – Alliance’22 2 – 1 (ruststand 0-0)

Rust

46e min 1-0 Zwanenburg – Kevin Verhoeve

56e min 2-0 Zwanenburg – Justin Schouten

63e min 2-1 Alliance’22 – Pepijn Graat

Opstelling

René Jonker(22), Camiel Kesbeke (2),Melle de Graaf(3), Rody Bottelier(4 ),(70e min Nigel Ciebrant 13), Jurrian te Hoonte(5), – Davy Buijs (6) (65e min Zoë de Jong 14), Jordy Vierbergen (10) Justin Schouten (8), – Kevin Verhoeve (7)(75e min Robin Poelsma), Rick van Veen (9), Nick de Graaf (11)

Res: Jack Buijs (1), Robin Poelsma(12) , Nigel Ciebrant (13), Zoë de Jong(14), Bas Tichelaar (15),

Pupil van de week Finn de Vries met René Jonker(R), Camiel Kesbeke (Mid) en Zoë de Jong (L).