Zwanenburg 1 goed gestart in de Mid West Cup.

Donderdag 22 augustus is Zwanenburg 1 begonnen met de reeks oefenwedstrijden om warm te draaien voor de start van de competitie op 22 september. Deze oefenperiode zal vooral bestaan uit het spelen van wedstrijden voor de Mid West Cup en de KNVB beker.

De eerste wedstrijd was een wedstrijd in de poule van de Mid West Cup. Ons vlaggenschip is dit jaar ingedeeld in een poule met United- DAVO, RCH en DEM za.

Op het veld van United DAVO mocht onze nieuwe trainer, Robert van Boxel, voor het eerst zijn mannen aan het werk zetten. Natuurlijk is de groep nog niet compleet en is ook een deel van de spelers conditioneel nog niet op niveau. De groep heeft in juli nog een paar trainingen gedaan en vervolgens is men in augustus echt aan het werk gegaan. Er zal dus nog wel wat inhoud bij moeten, maar daar is nog tijd voor.

Toch kunnen we redelijk tevreden zijn over deze eerste wedstrijd. De ploeg begon sterk en kwam na 11 minuten op voorsprong door een doelpunt van nieuweling Lars van Dommelen. Uit een corner kopte hij binnen. Daarna raakte het team aan het eind van de eerste helft even het overwicht en overzicht kwijt en kwamen er onnauwkeurigheden die de 1 – 1 op het bord brachten.

In de tweede helft kwam Zwanenburg weer meer in goede doen en werd het halverwege deze helft in een paar minuten 1 – 4. Achtereenvolgens scoorden Tim Hollander en Jordy Vierbergen(2x). Daarna kwam United kort voor tijd nog terug tot 2 – 4. Maar meer kansen gaf Zwanenburg niet weg en zo werd de eerste wedstrijd dus met winst afgesloten.

Natuurlijk zegt een overwinning niet alles, maar het geeft een goed gevoel en houvast voor de volgende wedstrijden. Uiteraard moet er nog gezocht worden naar de juiste spelers en een daarbij passend spelsysteem. Dat zal echter ongetwijfeld gaan lukken.

Komende week speelt Zwanenburg met twee teams wedstrijden op de dinsdag. Thuis gaat men voor de Mid West Cup nu spelen tegen RCH om 20.30 uur en diezelfde avond speelt een andere groep uit tegen DSS. De aanvang van deze wedstrijd is nog even een ?

Mannen succes en vooral het hoofd koel houden !