De vooruitblik voor 26 mei….”De laatste ronde”

Vooruitblik

De laatste reguliere competitieronde staat voor de deur en dus gaan ook de laatste beslissingen vallen. In principe is het bovenin beslist. HBC is de onbetwiste en terechte kampioen en in de nacompetitie mogen nu DCG, IVV en ZSGO/WMS nog gaan proberen promotie naar de 2e klasse  te realiseren.

Onderin kan onze eigen ploeg de nacompetitie voor degradatie niet meer ontlopen. Het is alleen nog de vraag wie er met ons mee moet en of we nog een plekje stijgen. Maar wanneer we 12e worden, krijgen we tegenstanders die we liever niet hebben. Dan is het een ploeg uit deze regio en is de optie; DSS, Geel Wit, Onze Gezellen of RCH. Eindigen we als 13e , dan gaan we spelen tegen het Utrechtse DWSV. Het wordt dus afwachten.

Natuurlijk is het jammer dat we ons niet hebben kunnen veilig spelen via de reguliere competitie. Maar dat is zo en iedereen had het gegund aan het interim duo wat de technische leiding over heeft genomen. Ook afgelopen zondag had de ploeg meer behoren te krijgen, maar daar is niets meer aan te doen.

Hoe we zondag in Landsmeer de wedstrijd starten is niet helemaal duidelijk.  Gaan er spelers met het 2e mee doen en is iedereen fit.  Want Zwanenburg 2 heeft het ook nog moeilijk en zou nog uit problemen kunnen geraken bij een goed resultaat uit tegen Kolping Boys. Het wordt dus afwachten wie er op de lijst komen. De uitslagen van het afgelopen weekend waren helaas niet in ons voordeel, zoals hieronder te zien is.

De uitslagen van zondag 19 mei:

Bloemendaal – Sp. Martinus 2-2

DCG – Alliance’22 2-1

SV Ouderkerk – Real Sranang n.v.t.

VSV – SV Diemen  3-1

VVH/Velserbroek – SV De Meer 3-1

Zwanenburg – HBC 2-3

De stand in de 3e klasse C na afgelopen zondag is:

HBC                          23 – 54                          Ouderkerk                  23 – 24

DCG                          24 – 53                          Bloemendaal              23 – 22

IVV                            23 – 45                          VVH/Velserbroek       23 – 22

ZSGO/WMS              23 – 44                          VSV                             23 – 21

Sp. Martinus             23 – 37                          De Meer                     23 – 21

Alliance”22              23 – 27                          Zwanenburg              23 – 18

Diemen                    23 – 26

Het programma voor de komende zondag zal opnieuw spannend worden op de velden waar de staartploegen in actie gaan komen.  Dus dat is onze eigen wedstrijd in Landsmeer en de wedstrijd tussen de Meer en VSV. Die staat opvallend genoeg ook op deze laatste zondag op het programma  en beide ploegen moeten knokken om uit de gevarenzone te komen.

Het programma voor het komende weekeinde is:

Alliace’22 – VVH/Velserbroek 1

SV Diemen – Bloemendaal 3

HBC – Ouderkerk 1

IVV – Zwanenburg 3

SV De Meer – VSV 1

Real Sranang – DCG n.v.t.

Sp. Martinus – ZSGO/WMS 3

Zondag om 14.00 uur is iedereen welkom op sportpark De Breek in Landsmeer, Sportlaan 1 , 1121 CB.

De scheidsrechter voor die dag is dhr. A. Oughris.

Wij rekenen op U.