Zwanenburg opnieuw ongeslagen.

De voor analyse

Een goede lezer had in de vooruitblik natuurlijk iets anders gelezen dan de voorspelling voor de uitslag van de wedstrijd SV Diemen – Zwanenburg. Want met de hoop om naar boven te komen, was er de wens om in Diemen de punten allemaal mee te nemen. Ja , dat is dan weer de droom…en een droom komt niet altijd uit.

De selectie was redelijk compleet. Nagenoeg Iedereen was fit. Alleen Tim Hollander was niet in staat om te spelen en Said Sakhsoukh was er ook niet bij.  Dus eigenlijk weinig zorgen voor de technische leiding. De spelers waren er collectief van overtuigd dat er vandaag gewonnen moest worden om de opmars van de laatste weken af te ronden. Dat zat dus goed.

De supporters hadden meer zorgen en problemen. De  verkeerschaos rond Amsterdam maakte een prettige heenreis nagenoeg onmogelijk. De grootste groep volgers bereikte dan ook pas halverwege de 1e helft het sportpark van Diemen.

De eerste helft

Of de volgers veel gemist hebben van de eerste 20 minuten? Daar kan heel kort op worden geantwoord. Nee, het was geen geweldig niveau wat er deze middag te aanschouwen was. De supporters aan de kant moesten zich meer vermaken met de tussenstanden van de wedstrijden in de eredivisie. Wat deden Ajax en PSV ?

Zwanenburg begon onrustig en de eerste periode was duidelijk in het voordeel van de thuisploeg. Diemen had na 7 minuten een 100 % kans, maar de spits schrok zo van de mogelijkheid, dat de bal alleen bij rugby punten had opgeleverd.  Daarna waren er aan beide kanten geen echte kansen meer en was het niet echt hartverwarmend. Aan Zwanenburgkant vielen een paar spelers op. Nick de Graaf was de hele  eerste helft actief en verder waren het met name de middenvelders en verdedigers die alert moesten blijven. Hier was een opvallende rol voor de sterk spelende Mark Mul en ook Nigel Ciebrant, Roy von Mauw en Jurrian te Hoonte vielen op. Maar doelpunten bleven uit en zo werd na precies 45 minuten de rust gehaald met een 0-0.

De tweede helft.

Ook dit deel van de wedstrijd was niet spectaculair. De thuisploeg begon weer goed en kreeg kort op elkaar weer twee grote kansen. Maar de Zwanenburgse defensie wilde niet opgeven en dus kon keeper René Jonker met enkele goede ingrepen zijn doel schoonhouden. Op zich was Zwanenburg meer aan zet en was de tweede helft beter, maar de scherpte was er voorin niet en helaas werd er te weinig geprobeerd van afstand te schieten. 10 minuten voor tijd was er één levensgrote kans voor Zwanenburg en die had er in moeten gaan, maar dat was niet het geval en dus was het uiteindelijk een doelpuntloos gelijkspel en punten voor de verdedigende linies.

.

De nababbel.

Jammer genoeg dus maar 1 punt en geen 3. Dat maakt dat we nu gelijk staan met VSV.

We hebben 18 punten en VVH/Velserbroek heeft 19 punten en staat een plek boven ons. Daarna komen De Meer en Bloemendaal met 21 punten.

Dan zou er theoretisch nog wel wat kunnen gebeuren, maar helaas treffen wij komende zondag op ons eigen veld HBC. En laat die ploeg nu bij winst de titel binnen kunnen halen.

Dat is dus niet echt een voordeel. Daarna volgt dan nog de lastige uitwedstrijd tegen IVV.  We gaan het zien allemaal !!!!!

Man of the Match

Uitslag Man of the Match:

3 punten            – Mark Mul

2 punten             – René Jonker, Jurrian te Hoonte, Robin Poelsma, Nigel Ciebrant, Roy von Mauw, Nick de Graaf , Justin Schouten, Davy Buijs

1 punt   –              – Jordy Vierbergen, Rick van Veen,  Iggy Stolwijk, Joshua von Mauw. Jack Buijs,  Ian Ruigrok

SV Diemen  –  Zwanenburg  0-0  (rust 0-0)

Wedstrijdverloop:

PP

????????????

Opstelling:

René Jonker(21)- Jurrian te Hoonte (2), Nigel Ciebrant (3) Robin Poelsma(4)(80e min Iggy Stolwijk 12), (Roy von Mauw 5)- Justin Schouten(6) , Mark Mul (8) Jordy Vierbergen (10) Davy Buijs (14)(60e min Joshua von Mauw 7) –Rick van Veen(9), Nick de Graaf(11)

Reserves: Jack Buijs (1), Iggy Stolwijk(12), Joshua von Mauw (7), Ian Ruigrok (14)

Afwezig : Kevin Verhoeve (stage Suriname),  Ruben Karelse (blessure)   Tim Hollander  (Blessure) Said Sakhsoukh (?)