De vooruitblik voor 22 april

Vooruitblik

Na de heerlijke verrassing in Bloemendaal, moet het “vlaggenschip” van Zwanenburg ook deze week weer punten gaan scoren. Natuurlijk blijft onze tegenstander een lastige ploeg die goed meedraait in de competitie. Maar misschien zijn er weer een paar heren die in de paastijd tussen de “eieren het sportpark” niet meer kunnen vinden en dus even wat later aanschuiven. De wedstrijd tegen Bloemendaal bewees dat dit bijzondere krachten kan opleveren. Natuurlijk is dit maar een beetje humor. De wedstrijd tegen Bloemendaal was een leuk schouwspel. De eerste helft was niet geweldig, maar Zwanenburg hield de zaken goed in de gaten en er was zeker geen sprake van een veldoverwicht voor de thuisploeg.

Na  de rust werd het echt leuk en boekte de ploeg van de heren von Mauw en Griffioen een heerlijke overwinning. Na de twee gelijke spelen was dit de volgende positieve wedstrijd.

In het paasweekend kunnen we echt dichter bij de concurrenten komen en dat zou heerlijk zijn voor ons gevoel.

Verder is er de kraker tussen DCG en IVV. Gaat DCG zich revancheren na de stevige verlieswedstrijd tegen HBC of gaat men afhaken. Daarnaast is het programma leuk, maar niet spectaculair qua voorspellingen. Natuurlijk  hopen we dat de wedstrijd VSV – Bloemendaal eindigt in een gelijkspel en dat De Meer en Ouderkerk elkaar het leven zuur gaan maken.

Onze ploeg zal naar verwachting op volle oorlogssterkte kunnen aantreden. Geen schorsingen meer en mogelijk ook geen blessures meer. Dat zou betekenen dat Joshua von Mauw terugkeert in de selectie.

Helaas is Ruben Karelse dit seizoen niet meer inzetbaar en dat is natuurlijk een aderlating.

Maar we gaan het zien of iedereen er verder is en niemand dus last heeft van “paaseieren koorts”.

De uitslagen van zondag 14 april:

Bloemendaal – Zwanenburg 1-3

Diemen – DCG 0-1

HBC – Real Sranang n.v.t.

IVV – Ouderkerk 2-2

De Meer – Alliance’22 2-2

Sp. Martinus – VVH/Velserbroek 1-0

ZSGOWMS  – VSV 2-1

Het programma voor het komende paasweekeinde is dus op 2e paasdag en daar zij weer een paar leuke ontmoetingen bij. Maar we verwachten iedereen gewoon aan de Populierenlaan.

Alliance – HBC 2

DCG – IVV 3

Ouderkerk – De Meer 1

VSV – Bloemendaal 3

VVH/Velserbroek – Real Sranang n.v.t.

ZSGOWMS – Diemen 1

Zwanenburg – Sp. Martinus 3

Zwanenburg mag de opgaande lijn dus gaan doorzetten in de thuiswedstrijd tegen Sporting Martinus. Uit behaalden we een zeer verdienstelijk gelijkspel in een goede wedstrijd.

om 14.00 begint de wedstrijd en de eerste aftrap  zal worden genomen door onze pupil van de week Milan van de Berg. De wedstrijd  staat onder leiding van scheidsrechter J van der Wilt.

Wij rekenen op U.