Er staat nog meer op het spel!

Vooruitblik

Dit weekeinde kijken we natuurlijk uit naar de topper Zwanenburg – HBC echter is er nog meer waar dit weekeinde spanning is te vinden.

Beginnen we bijvoorbeeld op zaterdag met de JO15-1. Buiten het behalen van de Bekerfinale op 2 juni zijn ze nog in een strijd om de titel gewikkeld met Bloemendaal, Haarlem-Kennemerland en DIOS. Zaterdagmiddag om 17.00 spelen ze in Beverwijk tegen hun leeftijdsgenoten van DEM.

De JO19-1 doet het ook prima en staan op een mooie 2de plek. Waarschijnlijk is koploper Hillegom niet meer in te halen, maar okay dan scoren we er verder flink op los en pakken de titel schaduwkampioen.  Zondagmorgen op pad naar Uithoorn waar om 10.30 uur Legmeervogels op ons wacht.

Zondag om 11.00 uur thuis het topduel voor onze dames tegen SDZ. SDZ heeft zich zondag al als kampioen laten kronen, maar wij kunnen laten zien dat we niet minder zijn en terecht op de tweede plek staan.

Over Zondag 2 wordt gelukkig elke week geschreven en dus weten we dat daar de titelstrijd gaat tussen Bloemendaal, Zwanenburg en AGB. Bloemendaal heeft de beste papieren, maar krijgt nog wel twee redelijk sterke tegenstanders. Wij ontmoeten HBC 2 en dat voelt toch wel als een soort voorwedstrijd voor die van 14.00 uur.  Mochten we hier de titel niet halen dan is het zeker dat we de nacompetitie in gaan.  Dan kunnen we ons instellen op een wedstrijd op 03 juni en als die goed verloopt (feestweekeinde) dan verder op 10 juni  en misschien de finale op 17 juni

Een zelfde soort programma staat vrijwel zeker voor de deur bij de ploeg die zondag niet wint als we het hebben over Zwanenburg – HBC. Al moet hier nog rekening worden gehouden met extra  herkansingen want met het vertrek van EDO, United/Davo en Wijk aan Zee uit het zondagvoetbal komen er bovenin nog meer plekken beschikbaar.

Dan eindigen we dit bericht met de wedstrijden op Vrijdag 25 Mei als onze Dames 35+ en Heren 35+ weer het veld op gaan en beide zeker titel kansen hebben.  Hoe dat gaat lopen weten we volgende week pas.

Nu eerst maar eens op www.youtube.com via het kanaal van de Uefa kijken of Bram Franken met Nederland 0-17 in staat is de finale van het EK te behalen via Engeland. Aanvang 20.00 uur

André Hoogland