vv Zwanenburg 1

Het wordt spannend voor Zwanenburg 1

René Jonker (21)-  Roy von Mauw(2),(74e min  Mitch Snijders  12), Nigel Ciebrant(3) , Robin Poelsma(4), Ian Ruigrok(5), Davy Buijs (6),  Justin Schouten (10),( 70e min Iggy Stolwijk 15),  Mark Mul(8), – Joshua von Mauw(7),  Rick van Veen(9) Tim Hollander (11) (65e min Kevin Verhoeve (14)

Reserves: Jack Buijs  (1), Mitch Snijders  (12), Kevin Verhoeve (14), Iggy Stolwijk 15),

De slotfase komt nu echt in zicht en tegelijkertijd de beslissing. Vandaag moest “onze trots” thuis aantreden tegen RCH. Vooraf werd dat toch wel als een lastige wedstrijd gezien door de  aanhangers.RCH heeft een moeilijk seizoen, maar kan toch soms redelijk verrassend presteren. In de heen wedstrijd bleek dat ook behoorlijk. Nadat Zwanenburg  eenvoudig op voorsprong was gekomen, was RCH toch nog in staat om in het tweede bedrijf gevaarlijk te worden. Dat men daarbij de hulp kreeg van een warrige en erg van zichzelf overtuigde scheidsrechter, nemen we op de koop toe.

Er was dus een gezonde portie spanning merkbaar bij de trouwe schare, inclusief uw analist. In de opstelling was eigenlijk niet direct een verrassing. Ian Ruigrok mocht ook vandaag weer in de basis starten na zijn overtuigende rentree tegen NFC en verder was er weer een plekje ingeruimd voor Justin Schouten. Daardoor mochten Iggy Stolwijk en Kevin Verhoeve de bank warm houden samen met Mitch Snijders en de trouwe reservekeeper Jack Buijs.

De wedstrijd werd in gang gezet door onze pupil van de week, Lucas Koster, zoon van oud 1e elftal speler Rob Koster. Lucas gaf direct het goede voorbeeld en scoorde uiterst bekwaam. Daarna mochten de boys van Mehmet Simsek het werk verder gaan doen en afmaken. Onze boys begonnen energiek aan de wedstrijd en direct werd het initiatief genomen. Er werd agressief druk gezet en men gaf de tegenstander weinig ruimte. De eerste kansen zijn dan ook voor Zwanenburg en met name Rick van veen krijgt na 6 minuten een dot van een kans, maar weet het net niet te vinden. Na ongeveer een kwartier concludeer ik dat Zwanenburg wel de baas is op het veld, maar het allemaal net even te langzaam gaat en te gezapig wordt. De verdediging heeft weinig te doen, maar echte druk zien we ook niet. Toch is het dan plotseling 1-0. Joshua von Mauw gaat heel goed door op rechts en geeft een heerlijke voorzet op Rick van Veen. Nu is het wel raak en staat de voorsprong op het bord en kunnen we iets rustiger ademhalen. Kort daarop krijgt Tim Hollander een kleine kans middels een kopbal. Wat daarna volgt is weer een beetje vergelijkbaar met het gezapige spelletje in het eerste kwartier. Dan krijgt het duo Joshua von Mauw en Rick van Veen het weer “op de heupen” en volgt er weer een geweldige kans voor Rick van Veen op een assist van Joshua von Mauw. Deze keer ligt de keeper van RCH echter in de weg. Vervolgens zijn er ook nog mogelijkheden voor de uitstekend spelende Justin Schouten en Davy Buijs. Toch duurt het tot de 43e min voordat eindelijk de 2-0 op het werkende scorebord komt. (dank aan Hans van Zurk en bediener Rien Kruyt) In een scrimmage weet Davy Buijs de bal ,liggend op de grond, nog door te tikken naar Joshua von Mauw en die weet dit soort cadeautjes wel te waarderen en te benutten.  Tot de rust blijft deze stand staan.

Na de thee zijn er aan Zwanenburg kant geen wisselingen en met het vizier richting de kantine en het heerlijke gerstenat, gaat de thuisploeg direct weer energiek van start. Het gezapige is helemaal weg en het spel wordt met de minuut leuker om te bekijken.  Opnieuw Davy Buijs waagt een schot, maar ook de goed spelende  Mark Mul komt in de positie om te scoren. Tussendoor komt RCH ook nog  door, maar verder dan een grote kans uit een vrije trap, komt men niet. Hier toont keeper René Jonker dat hij ballen in de bovenhoeken heerlijk vindt om te excelleren.  Dan is het tijd om een tweetal wissels toe te passen. Eerst neemt Kevin Verhoeve de plaats in van de niet helemaal fitte Tim Hollander en kort daarna is de tank bij Justin Schouten leeg en mag Iggy Stolwijk in het veld komen. Dan is het plotseling 3-0 in de 70e minuut. Kevin Verhoeve geeft zijn visitekaartje af en gaat op snelheid op links op het doel af en weet dan feilloos Joshua von Mauw te bereiken.  Bij deze stand mag ook Roy von Mauw naar de kant en komt Mitch Snijders in de 74e min in het veld.  Wat daarna volgt is eigenlijk gallery play van de Zwanenburgers. Het spel is heel goed en met mooie acties wordt het in  korte tijd nog 5-0. Eerst mag Joshua von Mauw zijn derde goal maken en een hattrick op zijn erelijst bijschrijven en ten slotte sluit Rick van Veen het gala af met zijn 2e goal. Daarna maakt RCH nog de eretreffer, maar dat heeft meer te maken met een beetje concentratieverlies achterin, waardoor er toch nog een kans ontstaat. Natuurlijk is er één persoon  in ieder geval niet vrolijk na het incasseren van een tegentreffer, maar langs de kant is er niemand die hier echt verdrietig van wordt. Einduitslag 5-1 en nu op naar de cruciale wedstrijd tegen HBC. Mannen, ga zo door en kies voor de gewone voorbereiding en zorg dat het spel net zo lekker is als vanmiddag. Keep on smiling !!!!

Vandaag was de man of match het hele team. Er werd gespeeld met een geweldige instelling en overtuiging en iedereen werkte heel hard. Het is dan ook niet meer dan terecht dat een ieder de punten krijgt. We zijn heel tevreden met het behaalde resultaat en dus……………………………………

1 en 3 punten   –  Het hele elftal en wissels

Score verloop    Zwanenburg – RCH 5-1  (ruststand  2-0)

1-0 6e min Rick van Veen