vv Zwanenburg 1

Zwanenburg boekt een simpele zege op BSM

René Jonker (21) – Roy von Mauw (2) (75e min Raymond Graal 15), Nigel Ciebrant (3), Robin Poelsma (4), Iggy Stolwijk (5), Davy Buijs (6), Justin Schouten (10) (60e min Mitch Snijders 12), Mark Mul(8) – Joshua von Mauw (7) (60e min Patrick Selvi 14), Rick van Veen (9), Kevin Verhoeve (11) Reserves: Mitch Snijders (12), Patrick Selvi (14) en Raymond Graal (15)

Vorige week was het een trieste zondagmiddag vanwege het slechte spel tegen DIO met een leuk nazonnetje, door het gelijke spel van HBC bij RCH. Vandaag een heerlijke middag met leuk voetbal, mooie doelpunten en een prettige sfeer binnen de lijnen en opnieuw een leuk nazonnetje door het gelijke spel van NFC thuis tegen MMO. Daardoor sluipen we heel stilletjes naar boven en staan we nu met de 2 inhaalwedstrijden nog voor de boeg gewoon op plek 2 met maar 3 punten achterstand op HBC. Wat wil je nog meer ?

De wedstrijd tegen BSM begon klokslag 14.00 uur ,maar helaas niet door onze pupil van de week. Die ging ziekjes naar huis zonder echt iets te hebben beleefd. Dus nog maar een tweede poging bij de volgende thuiswedstrijd op 5 mei tegen DSK.

Zwanenburg had er duidelijk zin in en begon de wedstrijd in een redelijke bekende opstelling eigenlijk voortvarend en enthousiast. Alleen Tim Hollander was afwezig i.v.m. een voetbaltrip naar Engeland. Onmiddellijk ging men ten aanval en dat leidde al vrij snel tot kansen en doelpunten. De kansen waren er voor Kevin Verhoeve, maar de doelpunten kwamen in minuut 6 en 9 van de voet van Mark Mul en Justin Schouten. Zo staat het dus al binnen 10 minuten 2-0. Dan is het een periode rustig, maar in de 21e minuut weet ook Rick van Veen het net te vinden. Tussendoor wil het sportieve BSM wel pogingen doen om iets te van gevaar te stichten in ons verdedigingsblok, maar echt verontrustend is het allemaal niet. De wedstrijd kabbelt na deze 3-0 dan ook een beetje verder en sommige toeschouwers dromen weg en zien meer doelpunten. Dat is echter niet het geval en daar ook de scheidsrechter enig medelijden heeft met BSM, wordt hij niet overtuigd van de strafschopsituaties en laat hij in totaal tot drie keer toe een mogelijkheid om de bal op de stip te leggen achterwege. BSM is duidelijk een maatje te klein en verliest ook kort voor en na de rust twee spelers, waardoor het aantal invallers op is.

Na de thee gaat de wedstrijd gewoon verder met aantrekkelijk voetbal en veel onderling begrip tussen de ploegen. In de 52e min weet ook Joshua von Mauw zijn doelpunt te scoren en is het 4-0. Daarna is het voor zowel hem als Justin Schouten over en worden ze in de 60e minuut vervangen door Patrick Selvi en Mitch Snijders. Er komt nieuwe energie in het elftal van Zwanenburg en dus is aan de kant de hoop dat er vandaag een dubbele score wordt gehaald. Dat heeft de ploeg echter niet op het lijstje met wensen staan en dan is er weer de bekende blooper en weet BSM de eretreffer te scoren na 63 minuten. Daarna loopt Zwanenburg nog iets verder uit en wordt het door Rick van Veen en Mark Mul uiteindelijk 6-1. De wedstrijd kabbelt dan verder naar het einde en het enige vermeldenswaardige is het debuut van Raymond Graal. In de 75e min gunt trainer Simsek hem zijn speelminuten en neemt hij de plaats van Roy von Mauw in. Deze is waarschijnlijk nog vermoeid van de ski week. Alle bekende spelers zullen komende week wel weer van de partij zijn als we een verre reis naar Hoogmade gaan maken om MMO te bestrijden. We zijn gewaarschuwd door het resultaat van MMO tegen en bij NFC en hopen op een gewone rustige overwinning en uiteraard geen slippertjes.

De man of match voor deze week is Mark Mul, maar het blijft soms een vraag waarom hij ballen niet eerder speelt , maar wil brengen. Toch verdiende hij vandaag de 3 punten door zijn twee doelpunten en zijn tomeloze energie. Maar met samenspel is het minder moeite en dat is dan een voordeel tegen een ploeg die moeite heeft met de oprichting (MMO) nummer 2 is vandaag Rick van Veen. Ook 2 doelpunten en vooral veel energie. Niet iedereen is fan van deze twee spelers, maar het moet gezegd dat zij vandaag toch een stempel op het spel drukten. Plek 3 is voor de man die elke wedstrijd een tomeloze inzet toont en na 70 minuten de bank mag opzoeken en vandaag dus alles moest geven, daar hij de 90 minuten mocht volmaken. De ander man op plek 3 is de man die langzamerhand de plaats van Daan de Graaf inneemt en de hele rechtervleugel kan bespelen. Dus 1 punt voor Davy Buijs en Roy von Mauw

1 en 3 punten – Mark Mul

2 en 2 punten – Rick van Veen

3 en 1 punt – Roy von Mauw – Davy Buijs