vv Zwanenburg 1

Zwanenburg “Elk nadeel heeft ook een voordeel”

René Jonker (21) – Iggy Stolwijk (2), Nigel Ciebrant (3), Robin Poelsma (4), Kevin Verhoeve (5), Davy Buijs (6)(75emin Mitch Snijders 12), Justin Schouten (10), Mark Mul (8), – Joshua von Mauw (7) (85e min Said Sakhsoukh 13), Rick van Veen (9), Tim Hollander (11)

Reserves: Jack Buijs (1), Mitch Snijders(12), Said Sakhsoukh (13), Bas van Leijden (14), Eugene van den Bor (15)

Wat kan het voorjaar allemaal aan nadelen met zich meebrengen. Plotselinge temperatuurverschillen, een te makkelijk potje voetbal tegen de nummer laatst en een week zonder trainer. Je zal het maar allemaal in een zin tegen komen. Deze middag staat dan ook geheel in het teken van de uitspraak die Johan Cruijff ooit heeft opgetekend, maar die sinds een paar weken door Willem van Hanegem wordt opgeëist. Ik zal over het bedenken van de spreuk geen oordeel vellen en het is mij om het even wie hem heeft bedacht. Deze middag stond echter geheel in het teken van de uitspraak.Zwanenburg speelde zacht gezegd werkelijk triest en het oranje shirt, wat deze middag werd gedragen, deed mij bijna denken aan het Nederlands elftal. Dat kan een wedstrijd soms ook helemaal doodspelen met het tikkie terug of tikkie breed. Wel dat was het niet helemaal, maar het balletje brengen en zelf de ruimte dichtlopen was helaas, meer dan noodzakelijk, het geval. Daardoor kon de tegenstander eigenlijk heel lang het gevoel houden dat er misschien wel iets viel te verdienen in deze wedstrijd.

Zwanenburg opende goed en het eerste kwartier werd dan ook afgesloten met een 1-0 voorsprong door een heerlijke actie van Iggy Stolwijk die de bal naar Rick van Veen speelde en die bereikte Joshua von Mauw. De laatste ging alleen door en passeerde de keeper van DIO met een droge schuiver. Aan de kant ga je dan al een beetje dromen over het verloop en het uitbouwen van de voorsprong. Dat verloop ging wel goed en het spel werd gedicteerd door Zwanenburg, maar het feit dat treffer 2 uitbleef, gaf DIO echt hoop en dus was er na een goed half uur spelen een dot van een kans voor DIO. Een aanval resulteerde in een kans en een schot. Nu ging het schot via onze keeper tegen de lat en stond de speler buitenspel, maar het had wel een “wake up call” moeten zijn voor de Zwanenburgers. Dat signaal kwam er niet en daar Joshua von Mauw kort voor de rust ook de 0-2 wist aan te tekenen, leek er geen man overboord.

Rust en thee en mogelijk een verfrissend praatje van de technische leiding, zou de tweede helft een beter spelbeeld geven. Helaas of er was geen evaluatie of de oortjes waren dicht. Zwanenburg ging na de rust op dezelfde voet door en kreeg dus in de 4e min na rust een klein katertje te verwerken. Een bal werd door DIO tot drie keer toe ingebracht en bij poging 3 had onze keeper geen antwoord meer en lag de bal in het net. Dus nu 1-2 en voor DIO het sein om er toch weer in te gaan geloven. Dat leverde bij de supporters van Zwanenburg best nog wel angstige momenten op, maar het bleef goed gaan. De 1-2 bleef op het bord staan en uiteindelijk was het Kevin Verhoeve in de 90e min die aan alle spanning een eind maakte en de 1-3 in het net knalde. Daarna was het ook voor de scheidsrechter genoeg en bleek dat we met deze schamele overwinning toch 2 punten waren ingelopen op HBC. De Heemsteedse derby tegen en bij RCH was in een gelijkspel geëindigd, na een 2-0 voorsprong voor RCH. Dus……..elk nadeel heeft zijn voordeel!!!!!

Volgende week thuis BSM en dan komt MMO uit en vervolgens gaan we weer op weg naar Amstelveen voor poging 4 van de match tegen NFC.

De man of match voor deze week is een moeilijk verhaal. Eigenlijk geen uitblinkers en veel al troosteloos voetbal, wat aan de kant al de adviezen opleverde om maar geen punten te geven . Maar zoals de titel zegt heeft elk nadeel zijn voordeel en dus zijn er toch punten.De 3 punten gaan naar Iggy Stolwijk. Weer een andere positie en dan gewoon je mannetje staan. De 2 punten zouden naar Joshua von Mauw kunnen gaan, maar toch kies ik voor Kevin Verhoeve. In de 90e min dan eindelijk de bevrijdende treffer scoren en een vrije trap er in schieten, waar een aantal kansen al niet aan hem benut waren. De laatste plek is voor Joshua von Mauw en René Jonker. Joshua von Mauw maakte toch nog 2 doelpunten en René Jonker hield in ieder geval de ploeg op de been door op het juiste moment op de goede plek te liggen. Helaas kon hij de tegentreffer niet voorkomen, daar hij na twee reddingen, de derde poging niet meer kon keren en er geen hulp kwam.

1 en 3 punten – Iggy Stolwijk

2 en 2 punten – Kevin Verhoeve

3 en 1 punt – Joshua von Mauw – René Jonker

Score verloop DIO – Zwanenburg 1-3 (ruststand 0-2)