De vooruitblik 10 – Een spannende middag.

Vooruitblik

Het blijft dit seizoen echt genieten van de avonturen van Zwanenburg. De wedstrijd bij TOG was niet mooi , maar wel zeer spannend en aan het eind van de middag gingen we naar huis met de 3 punten “in de tas”.

Natuurlijk kunnen we opmerkingen maken over de wedstrijd en het uitblijven van de beslissing die middag. Maar dat zou niet eerlijk zijn. Het voetbal van het team is veelal goed en er is een enorme bereidheid om voor elkaar te werken en het vuile werk op te knappen of vuile meters te maken. Met die instelling kom je ver en daar zijn we als volgers trots op.

De andere uitslagen van die middag waren zoals al verwacht. Alleen de wedstrijd van TABA tegen  Ankaraspor was een klein beetje verrassend. Maar het gelijkspel is anderzijds ook wel terecht. Daarmee blijft het boven en onderin de ranglijst onveranderd.

De volledige uitslagen van speelronde 9 zijn:

Swift – Nieuw West 5-2

TOG – Zwanenburg 1-2

Sp. Krommenie – VSV 1-4

SV Assendelft – Alliance’22 1-1 (gespeeld op 23-10-2022)

Hercules Zaandam – WSV’30 6-0

TABA – Ankaraspor 4-4

Komende zondag staat de wedstrijd van onze eigen boys tegen de nummer 2 Swift op het programma. Dat kan dus spannend worden en zal zeer zeker een leuke wedstrijd worden.

Vorig seizoen verloren we thuis van Swift, maar konden we de uitwedstrijd weer winnend afsluiten en dus zal het nu opnieuw afwachten blijven. Swift begon wat moeizaam, maar weet de laatste weken goede uitslagen te boeken. Dat is natuurlijk ook bij ons het geval en dus staan de ploegen redelijk dicht bij elkaar. De andere wedstrijden van deze ronde zijn weer goed voorspelbaar en lijken niet echt spannend te worden. Mogelijk springt de ontmoeting tussen RCZ en Sporting Krommenie er nog wat uit. Beide ploegen zakken steeds meer naar de onderkant van de ranglijst en willen allebei wel weer eens het “zoet der overwinning”proeven.

Het complete programma voor speelronde 10 en de voorspellingen zijn:

VSV – TOG 1

Zwanenburg – Swift 1

Nieuw West – TABA 1

Ankaraspor – Hercules Zaandam 2

WSV’30 – SV Assendelft 2

RCZ – Sp. Krommenie 1

Zwanenburg speelt as zondag 4 december de laatste thuiswedstrijd voor de winterstop en de tegenstander Is Swift.

De wedstrijd begint om 14.00 u. en de scheidsrechter is Caddy Zorgui.

Het team van de week is de JO 11-1. Wij wensen de spelers veel plezier en hopen dat ze veel punten scoren.

De zondag staat waarschijnlijk bij vele gezinnen in het teken van de Sint en zijn vrienden, maar gezien de status van deze thuiswedstrijd rekenen we toch op veel supporters.